رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر ظرفیت توسعه مناسبات تجاری ایران و جمهوری‌آذربایجان، گفت: لازم است که برای رفع موانع تجاری اعم از مشکلات حمل‌ونقلی و موانع موجود در مرزها، همکاری‌های بیشتری بین بخش‌های خصوصی دو کشور صورت گیرد و ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارها، موارد لازم از طریق دولت‌ها پیگیری شود. حسین سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌ورزی در حاشیه سی و پنجمین اجلاس هیات‌مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی در باکو، در دیدار با محمد موسایف، رئیس کنفدراسیون ملی کارفرمایان جمهوری‌آذربایجان و اورکان ممدوف، رئیس آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری‌آذربایجان (KOBIA) افزود: همکاری اتاق‌ها و شوراهای مشترک تجاری دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه قابل‌‌‌‌‌‌‌‌توجه بوده‌است؛ اما باوجوداینکه شاهد افزایش حجم تجارت میان جمهوری‌اسلامی ایران و جمهوری‌آذربایجان هستیم، همچنان از انتظارات و ظرفیت‌های همکاری‌ فاصله داریم.

سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه همکاری مستقیم اتاق ایران و کنفدراسیون کارفرمایان جمهوری‌آذربایجان می‌تواند به توسعه و فعال‌کردن تجار و کارآفرینان در بخش‌های مختلف اقتصادی دو کشور کمک کند، تصریح کرد: دراین‌‌‌‌‌‌‌‌بین نیاز به تبادل اطلاعات و آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری به‌‌‌‌‌‌‌‌صورت دوجانبه و در سطح ملی وجود دارد.

رئیس کنفدراسیون کارفرمایان جمهوری‌آذربایجان نیز در دیدار با سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌ورزی، ضمن تقدیر از حضور هیات ایرانی در اجلاس

سی و پنجمین دوره هیات‌مدیره اتاق‌های بازرگانی اسلامی، بر آمادگی برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با جمهوری‌اسلامی ایران تاکید کرد.

محمد موسایف، با بیان اینکه مرزهای مشترک و فرهنگ مشترک، زمینه توسعه همکاری اقتصادی ایران و جمهوری‌آذربایجان را فراهم می‌آورد، گفت: ما خواهان همکاری و توسعه روابط با کشورهای اسلامی به‌‌‌‌‌‌‌‌ویژه همسایگان و کشورهای دوست ازجمله جمهوری‌اسلامی ایران هستیم و لازم است تجارت دو کشور در سطح مطلوبی ادامه یابد.

او اعلام کرد: بخش‌خصوصی جمهوری‌آذربایجان در دو بخش تجارت و گردشگری ازجمله گردشگری سلامت، آماده همکاری با بخش‌های متناظر در ایران است.

در ادامه، در دیدار حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران و اورکان ممدوف، رئیس آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری‌آذربایجان (KOBIA)، دو طرف بر ظرفیت‌ها و علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌مندی فعالان اقتصادی در دو کشور برای همکاری‌های بیشتر تاکید کردند.

رئیس آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری‌آذربایجان در این دیدار خواستار معرفی شرکت‌های توانمند برای همکاری مشترک از سوی دو کشور شد که به‌ویژه در قالب تبادل اطلاعات تجاری و فرصت‌های اقتصادی، با استقبال رئیس اتاق ایران مواجه بود.

سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌ورزی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شرکت‌های کوچک و متوسط ایران که بسیاری از آنها صادرات‌محور هستند، از آمادگی آنها برای همکاری با آژانس کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جمهوری‌آذربایجان و توسعه مناسبات دوجانبه خبر داد. دوطرف در این دیدار، بر اعزام و پذیرش هیات‌‌‌‌‌‌‌‌های تجاری در جهت آشنایی با ظرفیت‌ها و همکاری‌های گسترده‌‌‌‌‌‌‌‌تر تاکید کردند.