طبق بیانیه این دفتر، ژو هونگ، یک آمارگیر ارشد NBS، بازگشت مجدد شیوع کووید و تقاضای کم در نوامبر را تاکید کرد که تولید صنعتی را مهار و فشار فزاینده‌ای را بر مشاغل چینی وارد کرد. تحلیلگران به کاهش سود ناشی از محدودیت‌های ضد ویروس در مراکز تولیدی بزرگ و سنگینی مداوم بحران طولانی املاک و کاهش صادرات اشاره کرده‌اند؛ اما آنها انتظار دارند که بهبودی قوی با بازگشایی اقتصاد آغاز شود؛ اگرچه در کوتاه‌مدت احتمالا رکود بیشتری وجود دارد؛ زیرا کاهش محدودیت‌ها، افزایش شدید موارد ابتلا را به همراه دارد. تولید صنعتی در ماه گذشته، تنها ۲/ ۲درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که انتظارات برای افزایش ۶/ ۳درصدی در نظرسنجی رویترز را از دست داد و نسبت به رشد ۵درصدی که در اکتبر مشاهده شد، کاهش قابل‌توجهی داشت.

به‌رغم اینکه پکن برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های ضد ویروسی جهان را در اوایل دسامبر لغو کرد و روز دوشنبه اعلام کرد که قرنطینه برای مسافران ورودی از ۸ژانویه پایان می‌یابد، انتظار می‌رود اقتصاد همچنان در ماه‌های زمستان با مشکل مواجه شود؛ زیرا بسیاری از جمعیت به این ویروس مبتلا می‌شوند و در دوران نقاهت قادر به کار نیستند. تحلیلگران جی‌پی‌مورگان می‌گویند بازگشایی داخلی چین که زودتر و سریع‌تر از حد انتظار انجام شد، به‌معنای بهبود پایدار بالاتر از روند از سه‌ماه دوم خواهد بود. در اوایل این ماه، آنها پیش‌بینی خود را برای نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی چین برای سه‌ماه جاری از ۷/ ۲درصد به ۲/ ۲درصد کاهش دادند؛ اما پیش‌بینی رشد کل سال آینده خود را از ۴درصد به ۳/ ۴درصد افزایش دادند.

سود شرکت‌های بخش خصوصی در ماه‌های ژانویه تا نوامبر، ۹/ ۷درصد کاهش یافت که نسبت به کاهش ۱/ ۸درصدی در ۱۰ماه اول بهبودی جزئی نشان می‌دهد. سود تولیدکنندگان در ۱۱ماه اول ۴/ ۱۳درصد کاهش داشت که با سقوط ژانویه تا اکتبر مطابقت داشت. یک نظرسنجی هفته گذشته نشان داد که اعتماد تجاری در چین به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۳ رسیده است که منعکس‌کننده تاثیر افزایش موارد کووید بر فعالیت اقتصادی است.