جدیدترین درایو ذخیره‌سازی سامسونگ که یک SSD با مدل ۹۵۰ Pro است، سریع‌ترین SSD ویژه کاربران خانگی، تولید شده توسط این شرکت است.

با به‌کارگیری تکنولوژی‌های مختلف از جمله V-NAND و NVMe، این مدل جدید می‌تواند به سرعت خواندن تا ۲۵۰۰MBps و سرعت نوشتنی تا ۱۵۰۰MBps برسد. این سرعت تا چهار برابر بیشتر از سرعت خواندن موجود در نسخه پیشین یعنی ۸۵۰ Pro و سه برابر بیشتر از سرعت نوشتن آن است. این دستگاه همچنین از نظر سرعت خواندن SM۹۵۱ را نیز پشت سر گذاشته است.

۹۵۰ Pro از ماه آینده میلادی با قیمت شروع از ۹۹/ ۱۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و قیمت شروع ۹۹/ ۳۴۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس قرارخواهد گرفت.

آن‌طور که وب‌سایت Ars Technica اشاره کرده، عملکرد خوب ۹۵۰ Pro به علت بهره‌گیری سامسونگ از تکنولوژی NVMe به جای AHCI است. این در حالی است که همچنان SSD‌های متعددی در بازار وجود دارند که از استاندارد قدیمی‌تر AHCI طراحی شده توسط اینتل در سال ۲۰۰۴ برای درایوهای سخت سنتی استفاده می‌کنند که همین امر باعث کاهش عملکرد تراشه‌های NAND خواهد شد. این SSD جدید همچنین از ویژگی و فرم ظاهری M.۲ و قابلیت PCI-Express به جای رابط SATA بهره‌مند شده است.