ایسنا: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت اولتیماتوم وزارت اطلاعات برای حذف وایبر و واتس‏آپ نیست، بلکه برای حذف مفسده‏ای است که در این شبکه‏های مجازی وجود دارد. سیدرمضان شجاعی‌کیاسری افزود: نمی‏شود با فناوری مقابله کرد؛ بلکه باید راه و روش‏هایی را پیگیری کنیم که بتوانیم از این فناوری‏ها به نحو مطلوب استفاده کنیم؛ منتها باید مفسده و تخریبی را که به اخلاق و فرهنگ جامعه صدمه وارد می‏کند از اصل کار واتس‏آپ و وایبر و هر گونه خدمات مجازی که ارائه می‏شود جدا کنیم.

او ادامه داد: اصل بر این است که باید راهکاری برای نوع استفاده و استفاده مطلوب از این ابزارها داشته باشیم؛ بستن آنها مشکلی را حل نمی‏کند.

به گفته شجاعی‌کیاسری همه دنیا این کار را انجام می‏دهند و ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم؛ بنابراین وزارت ارتباطات باید راهکارهایی در این راستا پیشنهاد دهد.

او همچنین درباره نامه وزارت اطلاعات به وزارت ارتباطات گفت: اولتیماتومی که وزارت اطلاعات داد برای حذف این شبکه‏های مجازی نیست، بلکه برای حذف مفسده‏ای است که برای آنها وجود دارد. باید راهکاری در این زمینه پیدا شود که وزارت ارتباطات می‏تواند این کار را انجام دهد.