سیم‌کارت‏های لاکچری؛ رند‏هایی با قیمت غیر منطقی

خبرگزاری فارس: بازار شماره‏های رند و لاکچری از روزهای نه‌چندان دوری که شماره ۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲ ۰و شماره ۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴ به قیمت‏های حدود ۴۳ میلیون تومان فروخته شد، بسیار متفاوت شده و قیمت‏های این بازار با رشدی باور نکردنی‏ گران شده است. در شرایط سکون بازار سیم‌کارت‏های دائمی، دنیای سیم‌کارت‏های رند همراه اول بازار جذابی‏ برای برخی مشتری‏های ویژه است. البته اوضاع از روزهای نه چندان دوری که شماره ۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲ در مناقصه شماره‏های رند ۴۴ میلیون تومان و شماره ۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴ به قیمت ۴۳ میلیون تومان فروخته شد یا شماره ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ سرانجام به قیمت واقعی نرسید و به موزه ارتباطات رفت، بسیار متفاوت شده است. امروز قیمت‏ها برای شماره‏های ویژه بسیار ویژه است. اخیرا برای نخستین بار نیز پای تبلیغات سیم‌کارت‏های لاکچری به بیلبورد اتوبان‏ها باز شده است. شماره‏های ۰۹۱۲۸۰۰۰۰۰۰، ۰۹۱۲۵۵۵۵۵۵۸، ۰۹۱۲۳۳۳۳۳۳۵ و ۰۹۱۲۱۰۰۰۵۰۰ برای مسافران عبوری از یکی از اتوبان‏‏های بالای شهر خودنمایی می‏کند.

شماره‏های مشابه دیگری را نیز می‏توان در سایت‏های خرید و فروش سیم‌کارت‏های رند به وفور پیدا کرد و با قیمت‏های آنها آشنا شد.

حالا دیگر شماره‏هایی با کد استان‏های دیگر ازجمله ۰۹۱۳۱۱۱۱۱۱۱، ۰۹۱۶۱۱۱۱۱۱۱ یا شماره ۰۹۱۷۱۱۱۱۱۱۱ هم بین این سیم‌کارت‏ها خودنمایی می‏کند. ادامه گشت‏و گذار در این بازار، نشان می‏دهد ارقام سیم‏کار‏های ویژه و رند به هیچ روش با اعداد و ارقام معمول همخوانی ندارد.

تجربه نشان داده این بازار به تبعیت از بازارهای لوکس، همواره مشتری‏های خود را خواهد داشت. در این میان قیمت‏ها در بازار سیم‌کارت‏های لوکس فقط با جو روانی بالا رفته و هیچ منطق خاصی نمی‏توان برای آن متصور بود.