تبلت ویندوزی جدید با امکانات متنوع
دنیای‌اقتصاد- شرکت چینی Lenovo تبلت ویندوزی ThinkPad 8 خود را در نمایشگاه CES 2014 رونمایی کرد و حالا گویا این تبلت به صورت رسمی به بازار معرفی شده است. حالا این شرکت اعلام کرده که تبلت ThinkPad 8 به همراه ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و با قیمت ۴۲۹ دلار قرار است به صورت رسمی به بازار عرضه شود.
این دستگاه مجهز به یک پردازنده Intel Atom Z3770 است که با سرعت 3/2 گیگاهرتز کار می‌کند. این تبلت از 2 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و مجهز به کارت گرافیک Intel HD است. این دستگاه همچنین از امکانات دیگری مانند Wi-Fi، بلوتوث 4 و باتری با طول عمر 2/7 ساعت در هر بار شارژ کامل برخوردار است. این تبلت ویندوزی مجهز به یک دوربین هشت مگاپیکسلی در پشت دستگاه و دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو است. این تبلت در نسخه‌های مختلف با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 3G و 4G به بازار عرضه خواهد شد.
شرکت Lenovo همچنین اعلام کرده است که نسخه‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی از این تبلت را به زودی به بازار عرضه خواهد کرد. این در حالی است که کاربران این تبلت امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه MicroSD در اختیار دارند. این تبلت مبتنی بر ویندوز ۸ بوده و می‌تواند توجه کاربران و علاقه‌مندان به اکوسیستم ویندوز را به خود جلب کند.