ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت راه رفع معضل سرعت و کیفیت اینترنت در کشور را نظارت بیشتر سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) بر کار شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پر سرعت عنوان کرد.
«مهدی خدایی» با اشاره به اینکه، میزان پهنای باند و ظرفیت شبکه زیرساخت در حال حاضر بالا است، افزود: این شرکت قادر به تامین ظرفیت مورد تقاضای تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پر سرعت به هر میزان است.
وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، ظرفیت اینترنت کشور ۷۳ گیگا بایت بر ثانیه بود که با ۱۰ گیگا بایت افزایش، هم‌اکنون به ۸۳ گیگابایت رسیده و در آینده نزدیک نیز به ۱۱۰ گیگا بایت خواهد رسید.
خدایی تاکید کرد: در زمینه تامین پهنای باند هیچ محدودیتی در شرکت زیرساخت وجود ندارد و این شرکت قادر به تامین نیاز شرکت‌های توزیع‌کننده اینترنت است.وی افزود: دلیل نارضایتی کاربران اینترنت از سرعت و کیفیت اینترنت به شرکت زیرساخت مربوط نمی‌شود و چنانچه نظارت مناسبی بر عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت انجام شود، این مشکل قابل رفع است.خدایی گفت: اگر بر کار توزیع‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت نظارت شود و این شرکت‌ها برابر موافقت نامه‌هایی که با سازمان تنظیم مقررات دارند عمل کنند و موافقت‌نامه‌های معروف به SLA را به درستی اجرا کنند، بخش عمده‌ای از نارضایتی کاربران اینترنت رفع می‌شود.
وی تاکید کرد: اگر پهنای باند به نسبتی که تعریف شده میان کاربران توزیع شود و شرکت‌های توزیع‌کننده کم‌فروشی نکنند و ضریب اشتراک تعریف شده را رعایت کنند، مشکل کیفیت و سرعت اینترنت نیز حل می‌شود.
خدایی افزود: در بسیاری از موارد یک خط اینترنت بین بیش از ۱۰ مشترک توزیع می‌شود که این امر افت سرعت اینترنت را به دنبال دارد.