سایت اشتراک ویدیویی یوتیوب با پیشنهاد آموزش نحوه سانسور کلیپ‌های ویدیویی خود به مقامات تایلندی، امیدوار است به ممنوعیت یوتیوب در این کشور پایان دهد. به گزارش سایت یوتیوب به منظور پایان دادن به ممنوعیت دسترسی به این سایت در کشور تایلند به دلیل نمایش فیلم ویدیویی توهین‌آمیز به شاه این کشور، به مقامات تایلندی پیشنهاد کرد که برای مسدود کردن کلیپ‌های شخصی از این سرویس اشتراک ویدیویی آموزش ببینند.

کشور تایلند یوتیوب را از روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از امتناع گوگل از برداشتن کلیپ توهین‌آمیز مسدود کرد، اما یوتیوب اعلام کرد که وزارت ارتباطات تایلند در مسدود کردن ویدیوهای شخصی مشکل دارد.

بر‌اساس این گزارش، از آن جا که اجرای سانسور کلیپ‌های شخصی توسط خود یوتیوب، سیاست این سایت نیست، قصد دارد با آشنا کردن مقامات این کشور با نحوه سانسور کلیپ‌ها، اختیار لازم برای مسدود کردن برخی کلیپ‌ها را برای آنها به وجود آورد و آن را به مسدود شدن کامل سایت ترجیح می‌دهد.

بنا‌بر اعلام برخی در تایلند ممنوعیت سایت یوتیوب را به عنوان نقض آزادی بیان و نشانه وجود سانسور اعمالی از سوی دولت این کشور مورد انتقاد قرار دادند، هر‌چند این اقدام از سوی برخی مورد ستایش قرار گرفت، اما اعلام کرده‌اند که یوتیوب باید به حساسیت‌های فرهنگی این کشور احترام بگذارد.