مایکروسافت 1/1میلیون دلار به تحقیقات آکادمیک اختصاص داد

با هدف طراحی برنامه‌های جدید مبتنی بر فناوری‌های نقشه‌ای، مایکروسافت بودجه پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاهی را تامین می‌کند. به گزارش ایسنا شرکت مایکروسافت از بودجه ‌١/١‌میلیون دلاری خود برای برنامه‌های تحقیقات آکادمیک خبر داد که هدف آن برنامه‌های جدیدی با استفاده از فناوری‌های Virtual Earth و Sensor Map است، پروژه City Sense دانشگاه‌ هاروارد یکی از دریافت کنندگان این بودجه است.

بر اساس این گزارش City Sense شبکه‌ای مشتمل بر صد node است که این node‌ها رایانه‌های مجهز به امواج دور برد بی‌سیم و سنسورهایی هستند که به چراغ‌های خیابان در کمبریج و ماساچوست چسبیده اند و آلودگی هوا، سرعت باد، رطوبت هوا، دما، ریزش باران و ترافیک ماشین‌ها را مونیتور می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط این سنسورها در Sensor Map به نمایش در می‌آید که فناوری طراحی شده توسط مایکروسافت است و به کاربران امکان انتشار و اشتراک داده‌های سنسور و مرور داده‌های جدید را در سطح کاربری مانند Virtual Earth که محصول نقشه مایکروسافت است می‌دهد.

هدف مایکروسافت از حمایت این پروژه به دست آوردن تجربه در زمینه استفاده از یک پلت فرم معمولی برای پشتیبانی از انواع مختلف راه‌های انتشار داده سنسور و کاربران است.

بنا بر اعلام دانشگاه ایلونویز و محققان کالج رایانشی در دانشگاه تکنولوژی جورجیا برای پروژه‌های خود از دیگر دریافت‌کنندگان این بودجه هستند.