اعتراض کاربران به ویستا

زمان طولانی آغاز به کار و خاموشی ویستا در مقایسه با ویندوز اکس پی، اعتراض کاربران این سیستم عامل جدید مایکروسافت را برانگیخته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، در حالی که کاربران ویندوز ویستا از زمان طولانی آغاز به کار و خاموشی سیستم‌شان و زمان طولانی لود شدن برنامه‌های خود شکایت دارند و آن را با xp مقایسه کرده و ویندوز قبلی مایکروسافت را سریع‌تر از ویستا دانسته‌اند، اما مایکروسافت کندتر بودن ویستا برای بوت شدن، راه‌اندازی مجدد این خاموشی را انکار کرده و سخنگوی این شرکت اعلام کرد که زمان آغاز به کار و خاموشی بر اساس پیکربندی رایانه متفاوت خواهد بود.

بر اساس مشاهدات این شرکت مبتنی بر تست‌های داخلی و بیرونی، کاربران ویستا در هنگام استفاده از خاموشی موقت، خاموشی کامل یا راه‌اندازی مجدد سیستم خود،‌ پاسخ سریعی دریافت می‌کنند.

بر اساس این گزارش مایکروسافت وضعیت خاموشی موقت ویستا را به عنوان تنظیم پیش فرض قرار داده و کاربران را ملزم کرده که رایانه‌های خود را به صورت کامل خاموش نکنند. برخی از کارشناسان این حرکت را دلیلی برای پنهان کردن زمان طولانی بوت شدن و خاموشی ویستا از سوی مایکروسافت می‌دانند.