امضای تومار در اعتراض به نحوه صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات

تعدادی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت با ارسال توماری اعتراض آمیز از نحوه عملکرد این سازمان در صدور مجوز دفاتر پیشخوان خدمات دولت انتقاد و ابراز نگرانی کردند. به گزارش ایلنا، در این نامه که به امضای مسوولان دفاتر پیشخوان خدمات دولت رسیده آمده است: سازمان تنظیم مقررات به‌رغم گذشت ماه‌ها از انعکاس تقاضای صدور پروانه دفاتر که همگی به موجب مقررات اخیر دولت به پیشخوان دولت تبدیل می‌شوند از اجرای دستورالعمل صادر کرده خود تعدی کرده و از مهلت ۲هفته‌ای مندرج در این دستورالعمل به بیش از ۴ ماه در صدور پروانه‌های برخی دفاتر پاگذاشته و کماکان از صدور این پروانه‌ها خودداری می‌کنند.

این نامه می‌افزاید: این درحالی است که این سازمان، پروانه برخی افراد وابسته به شرکت‌های مخابراتی و پستی را در کمتر از یک هفته صادر کرده و موجب رانت ویژه‌ای در این زمینه شده است.

امضاکنندگان با اشاره به سیر مراحل قانونی صدور پروانه دفاتر خود اعلام کرده‌اند: کارگروه‌های استانی دفاتر پیشخوان دولت، تمامی مراحل مورد نیاز جهت صدور پروانه را طی کرده و پیشنهاد صدور پروانه را به سازمان تنظیم مقررات منعکس کرده‌اند، اما اداره کل صدور مجوز این سازمان از صدور پروانه بدون هیچ توضیحی خودداری می‌کنند. این افراد همچنین از رفتار ناشایست کارکنان این سازمان در مواجهه با ارباب رجوع و دارندگان پروانه این سازمان از محمد کرم پور، معاون وزیر ارتباطات و رییس این سازمان گلایه کرده‌اند.

شایان ذکر است برابر مقررات، سازمان تنظیم مقررات با دریافت فرم پیشنهاد صدور پروانه ظرف مدت ۲ هفته نسبت به صدور پروانه مقتضی اقدام می‌کند که تاخیر در این امر موجب خسارات چند میلیارد ریالی به فعالان این حوزه و عقب ماندگی عملکرد دولت دهم در توسعه و توزیع خدمات شهروندی در سطح کشور شده است.