E-P1 شرکت Olympus بهترین دوربین جهان انتخاب شد

بازار دیجیتال- از قابلیت‌های این دوربین ۳/۱۲ مگاپیکسلی می‌توان به صفحه نمایش ۳ اینچی، ساختاری بدون استفاده از آینه، لرزش‌گیر و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد. سرانجام مراسم Grand Prix ۲۰۱۰ ژاپن که هر سال برای انتخاب بهترین دوربین عکاسی دیجیتال بازار جهانی برگزار می‌‌شود، برگزار شد تا بهترین دوربین این بازار معرفی شود. در این مراسم دوربین مدل E-P۱ شرکت Olympus دو جایزه اصلی را از آن خود کرد.

این دوربین توانست جایزه بهترین دوربین سال و بهترین دوربین از دید خبرنگاران را به دست بیاورد. این در حالی است که E-P۱، دومین محصول در تاریخ این مراسم است که توانست این دو جایزه را به صورت همزمان دریافت کند.

از قابلیت‌های این دوربین می‌‌توان به وضوح تصویر۳/۱۲ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۳ اینچی آن اشاره کرد. این در حالی است که ساختار بدون استفاده از آینه این دوربین باعث کاهش حجم و اندازه دوربین شده است. کیفیت بسیار بالای فیلمبرداری، لرزش‌گیر و تشخیص چهره از امکانات دیگر بهترین دوربین عکاسی دیجیتال جهان هستند.

مراسم Camera Grand Prix که هر ساله در ژاپن برگزار می‌شود، در سال ۱۹۶۳راه‌‌اندازی شد و اعضای تشکیل دهنده آن، عکاسانی حرفه‌ای هستند که در نشریات ژاپن فعالیت می‌کنند.

در مراسم امسال ۱۹۹ دوربین عکاسی دیجیتال که از تاریخ آوریل ۲۰۰۹ تا مارس ۲۰۱۰ تولید شده‌اند، شرکت داده شده بودند که در نهایت E-P۱ گوی سبقت را از رقبا دزدید و جوایز مهم این مراسم را در اختیار گرفت.