بازار گرم کنفرانس ویدئویی به‌دنبال زمین‌گیر شدن هواپیماها

صنعت کنفرانس ویدئویی از اختلال در مسافرت‌های هوایی در سراسر اروپا که به‌دنبال فوران آتشفشان ایسلند روی داده، رونق گرفته است. مدیر گروه تله پرزنس تکنولوژی سیسکو سیستمز، از افزایش چشمگیر در تقاضا برای کنفرانس ویدئویی خبر داده است.

یکی دیگر از مدیران این شرکت نیز با اعلام کامل شدن روند خریداری شرکت Tandberg ASA اظهار کرد که لغو پروازها به دلیل آتشفشان در اروپا و سراسر آتلانتیک نیاز برای استفاده از فن‌آوری تله پرزنس توسط شرکت‌ها به‌منظور حفظ ارتباط تحت هر شرایطی را نشان می‌دهد.

بخش‌های بزرگی از اروپا پنج روز متوالی است که قانون پرواز نکردن هواپیماها را به اجرا گذاشته‌اند، زیرا ابر خاکستر عظیمی که از آتشفشان ایسلند برخاسته، موجب به وجود آمدن بدترین بی‌نظمی در پروازهای هوایی از زمان حملات ۱۱ سپتامبر به این سو شده است.

شرکت‌های دیگری که انتظار می‌رود شاهد رونق بازار ناشی از خاکستر آتشفشان باشند، شرکت‌های Polycom ،Logitech International SA و شرکت تازه تاسیس Videoworks هستند.

شرکت نروژی Videoworks که هفته جاری برای شرکت‌ها باز شده، اعلام کرده است مجموعه سیستم‌های کنفرانس ویدئویی کیفیت بالا را بر مبنای فن‌آوری سونی فراهم خواهد کرد. به گفته مدیر اجرایی Videoworks، آتشفشان مردم را به فکر کردن درباره مزایای کنفرانس ویدئویی واخواهد داشت.