بازار دیجیتال- کالاهای جدید به سرعت برق و باد وارد بازار می‌شوند و کاربران خود را می‌یابند و به تبع آن این کالاها وارد کشور ما هم می‌شوند.

اما اینکه این کالاها با چه فاصله زمانی به کشور می‌رسند و در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌گیرند، موضوعی است که در مورد آن نظرات مختلفی وجود دارد. گروهی می‌گویند این کالاها پس از یک دوره سه ماهه و حتی شاید دیرتر وارد بازار داخلی می‌شوند و گروهی از فعالان بازار نیز از ورود این کالاها در مدت یکی دو هفته خبر می‌دهند. در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار کامپیوتر داشتیم که می‌خوانید:

در مورد ورود کالاهای جدید و تاخیر زمان ورود این کالا به کشور در مقایسه با بازارهای جهانی نظرات متفاوتی وجود دارد. نظر شما در این رابطه چیست؟

برخی از کالاها با سرعت بیشتری وارد بازار می‌شوند و گروه دیگری از کالاها نیز در مدت طولانی‌تری وارد بازار داخلی می‌شوند و این موضوع نیز بستگی به موقعیت آن کالا در بازار، میزان تقاضا و ... دارد.

ممکن است کالایی در بازار با استقبال زیادی مواجه شود و به همین دلیل واردکنندگان مدل‌های جدید این کالاها را با سرعت بیشتری وارد کنند. ولی به طور کلی کالاهای جدید با فاصله زمانی منطقی وارد بازار می‌شوند.

شنیده می‌شود که واردات کالاهای جدید به دلیل مسائلی نظیر افزایش هزینه حمل‌و‌نقل و ... و مشکلاتی که برای واردات کالاها وجود دارد بسیار سخت صورت می‌گیرد. این موضوع صحت دارد؟

برخی از فعالان بازار اعلام می‌کنند که هزینه حمل کالا به کشور افزایش یافته است و گروه دیگری از مشکلات دیگر می‌گویند. اما به نظر من اینها بهانه است و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد باید در مورد همه کالاها باشد نه تنها چند کالا و تعدادی واردکننده.