مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از توافق نهایی با اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل -‌ ام تی ان در زمینه اینترکانکشن مطابق با گذشته خبر داد. صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه مخابرات در زمینه اینترکانکشن توافق نامه‌ای با این اپراتور امضا کرده اظهار داشت: همانند شرایط گذشته و مطابق با پروانه‌های طرفین، توافق در این زمینه حاصل شده است.

پیش از این مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته بود هزینه اینترکانکشن مخابرات با اپراتور دوم مطابق با استانداردهایITU محاسبه می‌شود.

برخی سهامداران شرکت مخابرات ایران با اشاره به پرداخت هزینه ۴۰۰‌میلیارد تومانی مخابرات به اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل -‌ام تی ان و دریافت هزینه ۱۵۰‌میلیارد تومانی از این اپراتور معتقدند که از این اتصال متقابل مبلغ ۲۵۰‌میلیارد تومان متضرر شده اند.

دست ما در بحث تعرفه‌ها بسته است

فعلا در بحث تعرفه‌ها دست ما بسته است و این تغییر توسط نهادهای تصمیم‌گیر مانند سازمان تنظیم مقررات صورت می‌گیرد و تا کاملا خصوصی نشده باشیم نمی‌توانیم خودمان در مورد تعرفه‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

علی حمیدی، مدیرکل مشترکین و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به یکپارچه‌شدن خدمات‌رسانی به مشترکان همراه اول گفت: سعی کرده‌ایم توسط بخش خصوصی و از طریق یک سیستم سرویس‌دهی خدمات‌رسانی به مشترکان دائمی و اعتباری را یکی کنیم. او افزود: به‌عنوان مثال دفاتر خدمات ارتباطی همانطور که تغییر نام سیم‌کارت‌های دائمی را انجام می‌دهند، تغییر نام سیم‌کارت‌های اعتباری را نیز برعهده دارند. همچنین تعویض سیم‌کارت چه دائمی و چه اعتباری در این دفاتر صورت می‌پذیرد.

حمیدی افزود: همراه اول، تعرفه سرویس GPRS را با ارائه بسته‌های جدید تغییر داده که به‌صورت بروشور در نمایشگاه عرضه شده است. این تعرفه‌های جدید اجرایی شده‌اند و مشترکان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۹۹۷۷۷ یا پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir از این سرویس استفاده کنند.

وی درباره تعرفه سایر خدمات ارزش افزوده معرفی شده در نمایشگاه‌ نیز گفت: تعرفه این سرویس‌ها هنوز مشخص نیست و پس از نهایی شدن تعرفه‌شان نیز تصویب خواهد شد. مدیرکل مشترکین و متقاضیان همراه اول از کاهش زمان ارائه خدمات به مشترکین خبر داد و گفت: در گذشته به‌عنوان مثال مدت زمان وصل تلفن بیش از ۱۰ ساعت بود، اما در حال حاضر به کمتر از یک ساعت رسیده است.