درآمد اچ‌تی‌سی باز هم کاهش یافت

موفقیت این شرکت از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ که تلفن‌های آی‌فون اپل و گلکسی سامسونگ روانه بازار شدند، روند نزولی به خود گرفت. شرکت اچ‌تی‌سی، درآمد خود را برای سه ماهه نخست، ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار تایوان (۶۹/۱ تا ۰۳/۲میلیارد دلار آمریکا) پیش‌بینی کرده است. درآمد این شرکت در سه ماهه قبل ۶۰ میلیارد دلار و در سال گذشته ۷۵/۶۵ میلیارد دلار تایوان بود.

این در حالی است که تحلیلگران، درآمد اچ‌تی‌سی را برای سه ماهه نخست ۷۷/۶۲ میلیارد دلار تایوان پیش‌بینی کرده‌اند.

درآمد کمتر از حد انتظار اچ‌تی‌سی در سه ماهه نخست، به دنبال کاهش ۹۱ درصدی سود خالص این شرکت تایوانی در سه ماهه‌ چهارم سال گذشته است. تحلیلگران به موفقیت دوباره اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۳ امیدوار نیستند. با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند که عرضه‌ نسل جدید تلفن‌های هوشمند اچ‌تی‌سی با نام «m۴»، در اواسط ماه فوریه گامی بزرگ برای بازگشت به دوران موفقیت این شرکت خواهد بود. به گزارش رویترز، سهام اچ‌تی‌سی، ۶/۱ درصد کاهش یافته و از ابتدای سال گذشته نیز سهام این شرکت بیش از ۴۰ درصد کم شده است.

بر همین اساس این شرکت به دنبال کاهش ۱۷ درصدی درآمد خود امسال در چین تلفن‌های ارزان‌قیمت عرضه می‌کند. اچ.تی.سی، پس از کاهش دور از انتظار درآمد خود، بیشتر بر بازار‌های نوظهور تمرکز کرده و به دنبال عرضه گوشی‌های ارزان قیمت در چین است. چین، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان مکانی مهم برای سازندگان تلفن‌های هوشمند است و عرضه تلفن‌های ارزان قیمت در این کشور مشتریان را میان دو راهی قرار می‌دهد. به گفته چانگ چیالین، مدیر امور مالی شرکت اچ.تی.سی، تلفن‌های عرضه‌شده در چین ۱۹۹۹ یوآن (۳۲۰ دلار) قیمت خواهند داشت. این قیمت ارزان‌ترین تلفن همراه در چین است.