مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و فن‌آوری وزارت صنایع‌ومعادن خبر داد: براساس مصوبه‌ای که اخیرا ابلاغ شد، تعرفه‌های واردات گوشی تلفن همراه به کشور مجددا تغییر یافته است.

محمود لیایی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن انتقاد از تعرفه‌های جدید واردات گوشی تلفن همراه به کشور، با بیان مطلب فوق توضیح داد: پیش از این تعرفه‌های واردات گوشی تلفن همراه به کشور به‌ترتیب ۲۵‌درصد برای سی‌بی‌یو (CBU)؛ ۱۰‌درصد برای اس‌کی‌دی (SKD) و ۴‌درصد برای سی‌کی‌دی (CKD) بود و این در حالی است که براساس مصوبه جدید تعرفه سی‌بی‌یو ۲۵‌درصد در نظر گرفته شده و تعرفه‌های اس‌کی‌دی و سی‌کی‌دی به‌ترتیب ۲۰ و ۵/۲درصد شده‌اند. وزیر ارتباطات ابهامات اپراتور سوم را روشن ساخت

محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان مردم، در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود ابهامات موردنظر نمایندگان مجلس را در خصوص پروژه اپراتور سوم برطرف

کرد. علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس در گفت‌وگو با موبنا با بیان این مطلب اظهار داشت: وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص اپراتور سوم تلفن همراه توضیحاتی ارائه دادند که از دید نمایندگان قانع‌کننده بود و در زمان حاضر مشکلی در اجرای روند این پروژه احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه «اظهارات وزیر ارتباطات در پاره‌ای نقاط دارای نکات مثبت بسیاری بود»، یادآور شد: ابهامات اعضای کمیسیون صنایع مجلس مربوط به نحوه انتخاب مشاورین پروژه، نحوه برگزاری مزایده و امتیازبندی قیمت‌ها بود که عمده پاسخ‌ها قانع‌کننده بود؛ به این‌ترتیب اعضای کمیسیون در مورد صحت و دقت در این پروژه متقاعد شدند و روند برگزاری این مزایده را از آغاز تاکنون

مثبت ارزیابی کردند. نماینده مردم شبستر خاطرنشان کرد: چنانچه اسناد و مستنداتی در خصوص این پروژه به مجلس ارائه شود به‌طور قطع قابل‌پیگیری خواهد بود.

ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ۱۲‌هزار تومانی

در حال حاضر متقاضیان سیم‌کارت اعتباری شرکت ارتباطات سیار ایران می‌توانند از طریق اینترنت اقدام به خرید این نوع سیم‌کارت کنند.

به گزارش فارس، متقاضیان برای این کار باید با مراجعه به نشانی اینترنتی http://sim.mci.ir/prepaid/index.html اقدام به پرکردن گزینه‌های مورد نظر کنند.

ثبت‌نام سیم‌کارت ۱۲‌هزار تومانی همراه اول با در اختیار داشتن کارت‌های بانکی بانک‌های ملی، ملت، پارسیان، سامان و اقتصاد نوین امکان‌پذیر است.

اعلام تعرفه‌ استفاده از خدمات GPRS تلفن همراه اعتباری

تعرفه استفاده از خدمات GPRS تلفن همراه اعتباری (Perpaid) در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار اعلام شد.

این جلسه با حضور اعضای این مجمع برگزار و تعرفه‌ها به شرح زیر اعلام شد: در زمان اوج‌ ترافیک (peak) از ساعت ۸ الی ۲۳ به ازای هر کیلوبایت تبادل اطلاعات حداکثر ۸/۱۴ ریال، در زمان غیر اوج‌ترافیک (offpeak) از ساعت ۲۳ الی ۸ روز بعد و همچنین روزهای تعطیلی به ازای هر کیلوبایت تبادل اطلاعات حداکثر ۴ ریال.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: در طول مدت انجام آزمون (Test) شبکه، خدمت مذکور در زمان اوج‌ترافیک شبکه (Peak) ارائه نمی‌شود.

فعالیت اپراتور چهارم تلفن همراه بررسی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مطالعات و بررسی‌های لازم را برای فعالیت اپراتور چهارم تلفن همراه کشور آغاز می‌کند.

کمال محامدپور در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: پس از عملیاتی شدن و آغاز به کار اپراتور سوم، مطالعات برای فعالیت اپراتور چهارم تلفن همراه آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه «پیش‌بینی شده است که بازار تلفن همراه کشور به غیر از اپراتور اول، دوم و سوم به یک اپراتور دیگر احتیاج دارد» ، اضافه کرد: شرایط حضور یک اپراتور دیگر پس از ورود اپراتور سوم بررسی شده است و بر همین اساس، با توجه به نیاز مخابرات کشور، پروانه اپراتور چهارم در آینده صادر می‌شود.