تعرفه پیشنهادی شرکت مخابرات ایران در خصوص استفاده از سرویس GPRS اپراتور اول که اواخر خردادماه به سازمان تنظیم مقررات ارائه شد، طی ۱۵ روز آینده در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب می‌رسد.

پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تعرفه استفاده از اینترنت همراه اول به ازای هر یک کیلو بایت ۱۵ریال است و همچنین این اپراتور قصد دارد مبلغ پنج هزار تومان به عنوان هزینه فعال‌سازی این سرویس از مشترکان خود دریافت کند.

تعرفه سرویس GPRS که فعلا برای سیم‌کارت‌های ایرانسل فعال است، برای هر کیلوبایت ۱۵ ریال بوده و مبلغی بابت شارژ اولیه این سرویس نیز از مشترکان اخذ نمی‌شود.پس از ابلاغ این تعرفه امکان ارائه سرویس GPRS از سوی همراه اول وجود خواهد داشت و همچنین اپراتور اول مجاز خواهد بود که تعرفه سرویس خود را کاهش دهد.

واگذاری مرحله پنجم سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول آغاز سیم‌کارت‌های دائمی ۲۸۸هزار تومانی، ۱۵۰هزار تومانی و اعتباری کلیه استان‌های کشور که دارای ظرفیت واگذاری هستند، آماده توزیع است.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: سیم‌کارت‌های دائمی ۲۸۸هزار تومانی ثبت‌نام حضوری منتهی به ۲۳ تیرماه ۸۷ و اینترنتی منتهی به ۲۶ تیر ۸۷ سیم‌کارت‌های دائمی ۱۵۰هزار تومانی ثبت‌نام اینترنتی منتهی به ۲۶ تیر ۸۷ و سیم‌کارت‌های اعتباری ثبت‌نام حضوری منتهی به ۲۳ تیر ۸۷ و اینترنتی منتهی به ۲۶ تیر ۸۷ آماده واگذاری هستند. در این گزارش آمده است: متقاضیان سیم‌کارت‌های همراه اول در استان تهران می‌توانند از روز شنبه ۱۲ مرداد ۸۷ با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (اصل کارت ملی و تصویر صفحه نخست شناسنامه) برای دریافت سیم کارت به دفتر منتخب ثبت‌نام خود مراجعه کنند.

برقراری رومینگ با شبکه‌های WLL روستایی در ۱۹ استان

مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران از برقراری رومینگ همراه اول با شبکه‌های WLL روستایی دراستان‌های آذربایجان غربی‌، مرکزی، قزوین و اردبیل تا شهریور ماه سال جاری خبر داد.

عباس لطفعلیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که یکی از برنامه‌های مهم ما در سال ۸۷ برقراری رومینگ با شبکه‌های WLL روستایی است، گفت:‌ ما در برنامه‌ ۱۹ استان را برای برقراری این رومینگ در نظر گرفته‌ایم که استان فارس نخستین استانی بود که رومینگ آن برقرار شد.

مدیرکل دفتر روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران اظهار کرد:‌ شبکه‌های WLL درواقع GSM روستایی است؛ مخابرات استانی برای برقراری ارتباطات برای روستاییان از تکنولوژی GSM استفاده می‌کند که در واقع با تاسیس یک شبکه‌ کوچک به روستاییان سیم‌کارت ارائه دادند و ما با این طرح شبکه خودمان را گسترده‌تر می‌کنیم.