قیمت‌ها در بازار کامپیوتر کاهش نیافت

بازار دیجیتال- با وجودی که قیمت دلار آزاد طی روز گذشته در حدود ۱۵ تا ۱۸ تومان کاهش یافته است، اما فعالان بازار کامپیوتر قیمت کالاهای خود را کاهش نداده‌اند.بر اساس اعلام فعالان بازار، به نظر هنوز برای کاهش قیمت‌ها زود است و باید دلار به نرخ سابق باز گردد تا آنها بتوانند قیمت‌ها را کاهش دهند. در رابطه با وضعیت بازار طی روزهای اخیر گفت‌وگوی کوتاهی با سماواتی، یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

با وجودی که قیمت دلار طی دو روز گذشته روندی نزولی داشته، ولی شاهد هستیم که در بازار قیمت‌ها کاهش نیافته است و کالاها با ۵ درصد افزایش قیمت نسبت به اوایل هفته قبل به فروش می‌رسند. علت چیست؟

بله درست است. واقعیت این است که نوسانات ارزی برای واردکنندگان و فروشندگان بازار اهمیت زیادی دارد و نمی‌توانند بدون اعتماد به شرایط روی سرمایه خود خطر کنند.به همین دلیل تا زمانی که نرخ دلار به قیمت قبلی یک هزار و ۱۶۰ تومان نرسد قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهیم.

این‌طور که مصرف‌کننده ضرر می‌کند. بسیاری از فعالان بازار کالاها را با دلار ارزان خریداری کرده‌اند و حالا دارند با قیمت بالا به فروش می‌رسانند.به نظر شما در این صورت حق خریدار ضایع نمی‌شود؟

چرا این حرف درست است. مصرف‌کننده نسبت به قبل آگاه‌تر شده است و در شرایط این چنینی از خرید خودداری می‌کند. مثلا طی همین دو تا سه روز اخیر بازار خرید و فروش کامپیوتر راکد و بی‌رونق شده است.