استان‌های آلوده کشور به انواع نرم‌افزارهای مخرب اینترنتی طی سه ماهه نخست سال‌جاری شناسایی شدند که براساس آن استان تهران و آذربایجان شرقی دارای بیشترین تعداد آدرس‌های اینترنتی آلوده به انواع بدافزار هستند.

به گزارش مهر، ماهانه میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان مورد حملات انواع نرم‌افزارهای مخرب قرار می‌گیرند و در کشور ما نیز برخی آمار ارائه شده از خطر حمله به حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد سیستم‌های رایانه‌ای خبر می‌دهد.
مرکز ماهر(مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌‌ای) در پایان هر ماه پس از جمع آوری و تحلیل داده‌ از شبکه تله بدافزار -‌هانی نت ملی، گزارشی مبنی بر میزان گستره آلودگی به بدافزار در استان‌های کشور ارائه می‌کند که این امر بیانگر تعداد آدرس‌های اینترنتی آلوده شناسایی شده در هر استان است. گزارش‌های ارائه شده از این مرکز در سه ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که سیستم‌های رایانه‌ای استان تهران بیشترین نقاط ضعف امنیتی در کشور را دارا هستند و میزان درصد آلودگی آدرس‌های اینترنتی در این استان به مراتب بیشتر از دیگر استان‌ها است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی سه ماهه نخست امسال استان تهران ۴۲۹ بار مورد حملات انواع بدافزار قرار گرفته و این تعداد آدرس آلوده اینترنتی در این استان شناسایی شده است. بعد از تهران، استان آذربایجان شرقی بیشترین میزان گستره آلودگی در استان‌های کشور را به انواع بدافزارها دارد. در فروردین ماه امسال ۱۱۵ مورد آدرس اینترنتی آلوده به انواع نرم‌افزارهای مخرب در تهران، ۷۶ مورد آدرس اینترنتی آلوده در استان آذربایجان شرقی و ۱۶ مورد نیز در استان اصفهان شناسایی شد و مابقی استان‌ها از حملات رایانه‌ای کمتری برخوردار بودند. سال گذشته استان‌های تهران، مرکزی، یزد، اصفهان و فارس آلوده‌ترین استان‌های ارسال کننده بدافزار بودند.