«زی‌‌‌رو» با هدف گسترش ناوگان جذب سرمایه کرد

نکته‌‌‌ای که در مورد جذب سرمایه برای چنین استارت‌آپی وجود دارد این است که به هرحال سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌‌‌های شهری از سمت VCها به سختی صورت می‌گیرد و آنها خیلی راغب به سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای شهری نیستند، چون بالاخره بخشی از این سرمایه قرار است در خیابان قرار بگیرد و ریسک‌‌‌های خاص خودش را این نوع استارت‌آپ‌‌‌های شهری نسبت به دیگر استارت‌آپ‌‌‌های فعال در کشور دارند.» او در پاسخ به این سوال که چرا در نهایت یک صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در حوزه‌‌‌ای مانند نفت را به عنوان سرمایه‌گذار خود انتخاب کرده‌‌‌اند، توضیح می‌دهد: «واقعیتش این است که این صندوق به فعالیت ما علاقه زیادی نشان داد. شاید یکی از دلایل این علاقه آن باشد که وقتی ناوگان ما گسترش پیدا کند، احتمالا می‌توانیم در مصرف بهینه سوخت به‌ویژه بنزین به آنها کمک کنیم.» به گفته بهروز این صندوق تاکنون سرمایه‌گذاری به این شکل روی یک استارت‌آپ فعال در حوزه تکنولوژی و شهری انجام نداده و تمام سرمایه‌گذاری‌‌‌های خطر‌‌‌پذیر آن مستقیما با صنعت نفت مرتبط بوده است. بر اساس اظهارات بهروز، این اولین بار است که این صندوق در حوزه استارت‌آپی متفاوت از حوزه کاری‌‌‌اش سرمایه‌گذاری می‌کند.

نازلی بهروز تاکید می‌کند که میزان سرمایه تزریق شده به زی‌رو را به خاطر محرمانگی قرارداد نمی‌تواند اعلام کند، اما تاکید می‌کند که این میزان سرمایه‌گذاری بسیار قابل‌توجه است. او در این مورد می‌‌‌گوید: «نگاه ما این بود که با جایی بتوانیم کار کنیم که مجبور نباشیم در هر راند رشد باز مجبور به جذب سرمایه و واگذاری سهام باشیم. همچنین بتوانیم درکنار این جذب سرمایه از راه‌‌‌های دیگر تامین مالی مانند دریافت وام هم استفاده کنیم که طبق توافقات با این سرمایه‌گذار جدید ما اگر بتوانیم یک KPI مشخص را بزنیم، امکان دریافت وام هم خواهیم داشت.»

همچنین بهروز می‌‌‌گوید که با جذب سرمایه جدید به زودی دوچرخه‌های برقی این شرکت هم وارد ناوگان این شرکت خواهد شد. بر اساس آنچه بهروز خبر می‌دهد، برخلاف موتوربرقی که کاملا در داخل تولید می‌‌‌شود، دوچرخه‌‌‌های برقی وارداتی است و تنها بورد آن در داخل کشور تولید می‌‌‌شود. از سوی دیگر او اعلام می‌کند که یکی دیگر از کارهایی که با این جذب سرمایه انجام خواهند داد به‌روزرسانی و تغییر موتورهای برقی خواهد بود. بر اساس توضیحات او در کنار تمام این توسعه و پیشرفت‌‌‌ها در ناوگان، تعداد ایستگاه‌‌‌های زی‌‌‌رو نیز در دو تا سه ماه آینده افزایش پیدا خواهد کرد.