تفاوت محصولات ریفربیشد شده اپل با محصولات نو

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کاملی را درباره این محصولات و تفاوت آن با محصولات اصلی اپل ارائه کنیم.

تفاوت بین محصولات ریفربیشد شده تایید شده اپل و محصولاتی که اپل در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند در چیست؟

محصولات ریفربیشد شده اپل به محصولاتی گفته می‌شود که قبلا آنها را یک کاربر خریداری کرده و بعدا به هر علتی به اپل بازگشت داده شده است. اپل این محصولات را تعمیر و تست کرده و با شکل و شمایل نو و صرفا از طریق وب‌سایت به فروش می‌رساند. اپل البته لینک این فروشگاه محصولات ریفربیشد شده را در سایت Apple.com در جای قابل دیدن و در دسترسی قرار نداده و دسترسی به آن از طریق منوهای داخل فوتر (بخش پایین صفحه اول سایت و در بخش Refurbished & Clearance store) امکان‌پذیر است. باید توجه داشت که منظور اپل از Clearance ارائه تخفیف روی محصولات ریفربیشد شده است.

معنی ریفربیشد تحت گواهی اپل (Certified Refurbished) چیست؟

محصولاتی که در زیرمجموعه این عنوان قرار می‌گیرند از سوی کاربران دیگر خریداری شده‌ و بعدا به اپل بازگشت داده شده‌اند. اپل طی پروسه‌ای سختگیرانه کنترل و تعمیر این دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و سپس آنها را برای فروش در فروشگاه مجازی خود قرار می‌دهد. باید توجه داشت که اپل به هیچ عنوان این محصولات را از طریق فروشگاه‌های فیزیکی خود یا نمایندگان به فروش نمی‌رساند اما طبیعتا ممکن است برخی افراد سودجو این محصولات را به‌عنوان محصول نو به برخی خریداران بفروشند.

اپل گفته که فرآیند تست محصولات ریفربیشد را به‌طور سختگیرانه انجام می‌دهد و هر قطعه معیوب سخت‌افزاری با قطعه جدید تعویض می‌‌شود. تنها محصولات اپل که ریفربیشد ندارند ساعت و قلم اپل هستند. تمام محصولات تعمیر شده تمیز و بسته‌بندی مجدد شده و مشابه یک محصول نو با کابل‌های تازه و دفترچه و... عرضه می‌شود.

آیا اپل محصولات ریفربیشد شده را وارانتی می‌کند؟

اپل استاندارد یک سال وارانتی محصولاتش را که برای محصولات نو عرضه می‌کند برای محصولات ریفربیشد شده هم ارائه می‌کند.

آیا می‌توان Apple Care برای محصولات ریفربیشد شده خریداری کرد؟

Apple Care به منظور تمدید دوره وارانتی اپل است که کاربران در ازای مبلغی آن را خریداری می‌کنند. خریداران محصولات ریفربیشد شده نیز می‌توانند برای این محصولات Apple Care دو یا سه ساله خریداری کنند.