بیمه مسافرتی مولتی چیست و طریقه دریافت آن

رپرتاژ آگهی: در سفرهای خارجی، به‌سبب آن‌که با فرهنگ‌ها و رسوم جدید آشنا می‌شوید، هیجان سفر دوچندان است. البته به‌شرط آن‌که اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی در سفرتان رخ ندهند و اوضاع را متشنج نکنند. در این مقاله، می‌خواهیم راه‌حل این موضوع را با شما در میان بگذاریم تا با خیالی آسوده‌تر از همیشه سفر کنید. برای خرید بیمه مسافرتی و به‌خصوص بیمه نامه مولتی، همراه ما باشید.

معرفی بیمه نامه مسافرتی و مزایای دریافت آن

همه ما می‌دانیم که حادثه خبر نمی‌کند و در هر شرایطی ممکن است اتفاقات ناگواری برای هر یک از ما رخ دهند. حتی در حین سفر، زمانی‌که بهترین لحظات زندگی‌تان را می‌گذرانید هم ممکن است حوادث غیرمنتظره‌ای احوال‌تان را بد کنند.‌ برای همین است که برخی از شرکت‌های بیمه، نوع خاصی از بیمه نامه را به مسافران ارائه می‌دهند تا در سفرهای خارجی ضامن آسایش آن‌ها باشد. بیمه مسافرتی، نوع خاصی از بیمه است و همان‌طورکه از نام آن برمی‌آید، مسافران آن را تهیه می‌کنند. با داشتن این نوع بیمه، شما مبلغ اندکی را می‌پردازید و سپس تمامی خسارات احتمالی در سفر، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ به‌این‌ترتیب، نگرانی شما برای سفر، کمتر خواهد شد.

بسیاری از مسافران به‌سبب وقوع حوادث مختلف مثل بیماری، دزدی یا گم‌شدن وسایل، متحمل ضرر و زیان فراوانی می‌شوند. درحالی‌که با داشتن یک بیمه نامه سفر، می‌توان تمام خسارات را از بیمه دریافت کرد. درست مانند بیمه سلامت یا حق بیمه‌ای که برای ماشین شخصی‌تان می‌پردازید. برای افرادی که به سفرهای خارجی می‌روند، بیمه مسافرتی یک پیشنهاد عالی است. لازم به ذکر است که برخی کشورها مانند اغلب کشورهای اروپایی، داشتن بیمه نامه را اجباری کرده‌اند و برای دریافت ویزا، باید این بیمه نامه را ارائه کنید.

آشنایی با بیمه نامه مسافرتی از نوع مولتی

هنگامی‌که برای خرید بیمه اقدام کنید، احتمالا با عبارت بیمه مسافرتی مولتی مواجه خواهید شد. باید بدانید که این نوع بیمه چه خدماتی را ارائه می‌دهد و چه تفاوتی با سایر انواع بیمه دارد. باید بگوییم که برابر با هر نوع ویزایی که دریافت می‌کنید، می‌توانید نوع خاصی از بیمه را هم داشته باشید. معمولا ویزایی که برای سفر گردشگری تهیه می‌کنید، نوعی ویزای سینگل است. ویزای سینگل تنها اجازه یک مرتبه ورود به کشور مقصد را به شما می‌دهد؛ به‌عبارت‌دیگر، اگر از کشور موردنظر خارج شوید، اجازه ورود مجدد به آن را نخواهید داشت؛ به‌همین‌خاطر، آن را ویزای یک بار ورود نیز می‌نامند. در مقابل، نوعی ویزا وجود دارد که بر‌اساس آن اجازه چندین بار ورود به کشور موردنظر در بازه زمانی مشخصی را دارید. این نوع ویزا، ویزای مولتی نامیده می‌شود.

برابر با ویزای مولتی، نوعی بیمه نامه مسافرتی به نامه بیمه مولتی نیز وجود دارد. این نوع بیمه نامه اغلب برای مدت‌زمان بیشتری اعتبار داشته و خدمات بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. هر بار که وارد کشور مقصد شوید، چنان‌چه بیمه نامه منقضی نشده باشد، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. بیمه مولتی برای آن دسته افرادی که زیاد سفر می‌کنند یا در یک برهه زمانی باید به‌صورت مداوم رفت‌وآمد کنند، انتخابی مطلوب است.

بیمه نامه مولتی چقدر اعتبار دارد؟

مدت‌زمان اعتبار بیمه نامه براساس شرایط، متفاوت خواهد بود؛ بااین‌حال، یک قاعده کلی وجود دارد که بیمه مولتی یا همان مولتی‌پل، باید بین ۶ تا ۲۴ ماه اعتبار داشته باشد. برخلاف بیمه ‌های معمولی که اغلب ۹۲روزه هستند، حداقل زمان بیمه مولتی ۶ ماه است. شما می‌توانید بسته به شرایط سفرتان، مدت‌زمان بیمه را تعیین کنید.

قیمت بیمه مولتی چه تفاوتی با سایر انواع بیمه دارد؟

در بیمه ‌نامه مولتی، خدمات بیشتر و بهتری به مسافران ارائه می‌شود؛ همچنین، همه این خدمات برای مدت‌زمان بیشتری اعتبار دارند و تا چندین ماه در هر سفر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ به‌همین‌خاطر، هزینه بیمه مولتی نیز کمی بیشتر از بیمه سینگل خواهد بود؛ بااین‌حال، تفاوت میان آن‌ها چندان زیاد نیست و با پرداخت هزینه کمی بیشتر، از خدمات بیمه مولتی بهره‌مند می‌شوید.

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرند؟

موارد ضروری و کاربردی بسیاری تحت پوشش این نوع بیمه قرار دارند؛ اما برخی از موارد هم به‌طورقطع توسط بیمه پشتیبانی نمی‌شوند. باید از این موارد نیز اطلاع داشته باشید تا برخی از اقدامات را به هوای پشتیبانی بیمه انجام ندهید. مواردی که در ادامه معرفی می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار ندارند:

  • هزینه درمان برای بیماری‌هایی که پیش از سفر وجود داشته‌اند.

  • چنان‌چه در نزاع عمدی و یا اعمال جنایی دچار صدمه شوید، بیمه آن را پوشش نمی‌دهد.

  • هزینه استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان یا مشروبات الکلی

  • مشکلات ناشی از قرارگرفتن در برابر آلودگی‌های هسته‌ای و رادیواکتیو

  • شرط‌بندی در مسابقات

  • سقط جنین اختیاری و یا زایمان در بازه ۳ ماه پیش از موعد

تهیه بیمه مولتی با کمترین هزینه از فلای تودی

اگر سفری خارجی پیش‌‎رو دارید و می‌خواهید با خیالی آسوده سفر کنید، بیمه مسافرتی مولتی انتخابی ایده‌آل و هوشمندانه است تا هیچ نگرانی برای سفر نداشته باشید. برای خرید بیمه نامه مسافرتی می‌توانید از وب‌سایت فلای تودی کمک بگیرید. این پلتفرم تمام آن‌چه که برای سفری دلچسب نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. اول از همه می‌توانید بلیط قطار یا هواپیما را ازطریق این سایت خریداری کنید. خدمت دیگری که سال‌هاست فلای تودی به مسافران ارائه می‌کند، رزرو اقامتگاه است. برای رزرو بیش از ۱.۵ میلیون هتل و اقامتگاه در سراسر دنیا هم می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید؛ علاوه‌بر این موارد، در صفحه اصلی سایت قسمتی تحت عنوان «بیمه مسافرتی» مشخص‌شده است که می‌توانید وارد آن شده و نوع بیمه موردنظر خود را انتخاب کنید. فلای تودی با کمترین هزینه، هر نوع بیمه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. با فلای تودی، سفری آرام و آسوده خواهید داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.