آی‌فون در رده دوازدهم پرسودترین برندهای آمریکا

دنیای اقتصاد: امروزه نام برندها برای کسب درآمد کافی هستند و در بعضی موارد محصولات به‌تنهایی به یک تجارت قدرتمند تبدیل می‌شوند. در این گزارش سه محصول و خدمات که به تنهایی در لیست پردرآمدترین کسب‌کارها قرار می‌گیرند را نام برده‌ایم.

آی‌فون

رتبه: ۱۲

درآمد: ۱۳۶.۷ میلیارد دلار

ژانویه سال ۲۰۰۹ بود که کمپانی اپل ۲ خبر مهم را اعلام کرد. اولین خبر معرفی آی‌فون بود، دستگاهی که استیو جابز بعدها آن را به‌عنوان ترکیبی از آی‌پاد، تلفن همراه و وسیله‌ای برای استفاده از اینترنت معرفی کرد. دومین خبر هم تغییر نام این کمپانی از «Apple Computer Inc.» به «Apple Inc.» بود و نشان می‌داد حتی قبل از آغاز فروش آی‌فون، شرکت از انقلابی که این محصول قرار بود ایجاد کند آگاه بوده است. امروزه آی‌فون ۶۳ درصد از درآمد ۲۱۶ میلیارد دلاری کمپانی اپل را در اختیار دارد. ناگفته نماند که کمپانی اپل پرسودترین کمپانی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

سرویس اینترنتی آمازون (AWS)

رتبه: ۲۳۰

درآمد: ۱۲.۲۱۹ میلیارد دلار

در چند سال گذشته، فروش و درآمد آمازون در بخش خدمات کلود (AWS) با رشد چشمگیری همراه بوده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران این سرویس را یکی از دلایل اصلی در رشد درآمد سالانه آمازون می‌دانند.این سرویس که در ابتدا برای رفع نیازهای وب‌سایت Amaon.com راه‌اندازی شد، امروزه به ده‌ها شرکت بزرگ معتبر در سراسر دنیا از جمله شرکت Adobe Systems و نت‌فلیکس خدمات رسانی می‌کند. قطعی این سرویس حتی برای لحظاتی، تاثیراتی در فضای اینترنت ایجاد می‌کند که تمامی کاربران اینترنت آن را سریعا احساس می‌کنند و این نشانگر نقش بی‌بدیل این سرویس در دنیای اینترنت است. سرویس AWS بیش از ۹ درصد از درآمد آمازون در سال ۲۰۱۶ را به‌خود اختصاص داده است که این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها ۵ درصد بود.

Geico

رتبه: ۱۱۲

درآمد: ۲۵.۴۸۳ میلیارد دلار

شرکت Berkshire Hathaway شرکت مادر کمپانی‌های متعددی از بستنی فروش گرفته تا شرکت‌های حمل‌ونقل و راه‌آهن است، اما مدیرعامل این شرکت ,Warren Buffet از روز اول معتقد بود یکی از این شرکت‌ها از تمامی زیرمجموعه‌های تحت نظر Berkshire، موفق‌تر خواهد بود. شرکت Geico که در زمینه بیمه خودروها فعالیت می‌کند. عقیده او درباره این شرکت کاملا صحیح بود، چرا که سود ناخالص Geico در ۱۷ سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته است و موفق شده هر سال از قراردادهای خود به سوددهی برسد. از دیگر زیرمجموعه‌های کمپانی Berkshire که از درآمد بالایی برخوردارند، می‌توان به شرکت راه آهن BNSF، Berkshire Energy و McLane Company اشاره کرد.