دنیای اقتصاد، اصفهان: در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از شرکت پالایش نفت اصفهان، بر ارتقای تعامل و همکاری دوسویه تاکید شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در این دیدار که با حضور هیات رئیسه اتاق اصفهان انجام گرفت، گفت: این شرکت فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی (شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران) از سال ۵۸ آغاز کرده و اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

لطفعلی چاوشی افزود: این شرکت طی سال‌ها شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده، به طوری که از سال‌های آغاز دهه ۶۰، ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به ظرفیت طراحی آن از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۳۷۵ هزار بشکه افزایش یافته است.

وی شرکت پالایش نفت اصفهان را از مراکز مهم تولید فرآورده‌های نفتی در کشور برشمرد و گفت: این شرکت با استفاده از نیروی متخصص داخلی توانسته به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید سوخت کشور شناخته شود.

چاووشی افزود: این شرکت ضمن راه‌اندازی اولیه مجتمع بنزین‌سازی در پاییز سال ۹۲ موفق به تولید بنزین سوپر بسیار مرغوب تحت عنوان سوخت پاک شد. همچنین با راه‌اندازی کامل این واحد، بنزین مرغوب مطابق با استانداردهای بین‌المللی یورو ۴ و ۵ تولید خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت‌های اتاق در حمایت از واحدهای تولیدی استان گفت: اتاق با عضویت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و ستاد تسهیل استان در تلاش است که از حقوق اعضای خود با تمام توان دفاع کند.

سهل‌آبادی با اشاره به میزبانی اتاق اصفهان از ۲۵هیات تجاری خارجی طی ۶ ماه گذشته گفت: با امضای برجام هسته‌ای حضور هیات‌های خارجی بسیار قابل توجه شده است و اتاق تلاش می‌کند از این فرصت برای توسعه اقتصادی استفاده کند‌.