دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: در مراسمی چند طرح عمرانی، سیاحتی در مجموعه غار علیصدر همدان به بهره‌برداری رسید.

پارکینگ ۶ هکتاری، سه رستوران و یک بازارچه در مجتمع علیصدر و طرح سوئیت‌های اقامتی در مجتمع عباس‌آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از طرح‌های افتتاح شده هستند.

حمیدرضا یاری، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه در تعطیلات عید فطر حدود ۱۳ هزار نفر از غار علیصدر دیدن کردند، گفت: امسال با ارائه خدمات مناسب و ایجاد امکان بازدید از مسیرهای جدید غار شرایط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم شد.

وی بیکاری را از مشکلات منطقه علیصدر اعلام کرد و افزود: ساخت بازارچه در محوطه بیرونی غار و ایجاد ۷۲ غرفه، برای تعدادی از افراد منطقه ایجاد اشتغال کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ۵۰ سال گذشته بازدیدهای مختلف گردشگران از غار و دم و بازدم‌ها باعث رشد جلبک در غار شده بود، گفت: بر اساس قراردادی با دانشگاه کشاورزی محلولی از سوی تیم تحقیقاتی دانشگاه ساخته شد که سنگ‌های غار با این محلول شسته شده و همه جلبک‌ها از بین رفت و غار حالت بکر و طبیعی خود را به دست آورد.

یاری خرید ۳۷ قایق پدالی و ۵۰ قایق یدکی را از دیگر اقدامات انجام شده به‌منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران اعلام کرد و افزود: سوئیت‌های مجتمع علیصدر نیز بازسازی شد و با جمع کردن کافی‌شاپ واقع در محوطه انتظار، مانع ورود هر گونه مواد خوراکی به داخل غار شده‌ایم. مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از درخواست این شرکت برای عضویت در سازمان توریسم جهانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این درخواست در شهریور نهایی می‌شود. با عضویت در این سازمان همدان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در جهان ثبت خواهد شد.

یاری در ادامه از راه‌اندازی واحد بازرگانی شرکت سیاحتی علیصدر خبر داد و اظهار کرد: این واحد تاکنون موفق به عقد قراردادهای خوبی شده است، در همین خصوص با سازمان بازنشستگان لشکری قراردادی منعقد شده است و براساس آن از نیمه دوم سال جاری تعداد ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان لشکری برای بازدید از غار به همدان سفر می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه هزینه این تورهای گردشگری برای اعضای سازمان بازنشستگان لشکری به‌صورت اقساط ۱۰ ماهه است، افزود: واحد بازرگانی شرکت با شهرداری تهران نیز قراردادی را منعقد کرده و به‌زودی کارکنان شهرداری تهران نیز از خدمات شرکت استفاده می‌کنند.

وی درباره آمار بازدید گردشگران خارجی از غار علیصدر گفت: در سال گذشته دوهزار نفر و در سال جاری تاکنون ۵ هزار نفر گردشگر خارجی از غار علیصدر دیدن کرده‌اند.