مرکز آموزش علمی - کاربردی خانه کارگر تبریز به مناسبت فرا رسیدن هفته کارگر به صورت رسمی افتتاح شد. به گزارش «ایسنا»، ‌کریم صادق زاده، مجری طرح پودمانی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در این مراسم با اشاره به اولویت‌دار بودن ایجاد امکانات آموزشی، علمی و فرهنگی در برنامه‌های خانه کارگر به ویژه تشکیلات این خانه در تبریز، افزود: برنامه‌ریزی‌های جدی برای ایجاد امکانات آموزشی برای کارگران و خانواده‌های آنان تدوین شد و ساخت یک مجتمع آموزش عالی مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

به گفته وی، ساختمان این مرکز در زمینی به مساحت ۳‌هزار متر مربع با زیر بنای بالغ بر ۲‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده است.

مجری طرح پودمانی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز خاطر نشان کرد: این مرکز شامل کارگاه‌های فنی از جمله تراشکاری، CNC، برق الکتریسیته، کامپیوتر، تعمیرات اتومکانیک جوشکاری، آزمایشگاه‌های پنوماتیک، شیمی و عملیات حرارتی ریخته‌گری و فلزکاری با ۱۲ باب کلاس آموزشی و نیز کتابخانه، نمازخانه و سالن اجتماعات است. صادق‌زاده با بیان اینکه مجموع هزینه‌های ساخت مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز ۵‌میلیارد ریال است، تصریح کرد: ‌۳‌میلیارد ریال این مبلغ برای خرید زمین و ساخت بنا و ۲‌میلیارد ریال دیگر برای تجهیز مرکز هزینه شده است.