گروه استان‌ها: طرح صدور شناسنامه سلامت مستمری‌بگیران بالای ۶۰سال سازمان تامین اجتماعی در استان قزوین برای بهبود و ساماندهی بخش درمان سرپایی این استان تدوین و اجرا شده است. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی، محمدصادق بابایی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین، با اعلام مطلب فوق افزود: در این طرح، سالمندان بالای ۶۰سال که به درمان مستمر نیاز دارند، صاحب دفترچه‌ای می‌شوند که در آن سوابق بیماری و زمان درمان مربوطه درج می‌شود.

بابایی گفت: در تلاش برای ایجاد یک مکانیزم اطلاعاتی جامع درمانی هستیم که هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی برای بیماران در بخش‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته تا مقدمه صدور کارت هوشمند برای بیماران فراهم شود.

وی افزود: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که بهترین دسترسی به تخت‌های بستری برای بیماران را دارد. در کشور به ازای هر ۳هزار و ۲۴۱نفر، یک تخت بستری وجود دارد در حالی که در شهرستان‌های استان قزوین به ازای هر هزار و ۶۹۴نفر یک تخت برای بیمه‌شدگان موجود است.

بابایی یادآور شد: با توجه به این نکته که قزوین جزو اولین استان‌هایی بود که داروخانه‌ها را تحت پوشش طرح اتوماسیون قرارداد و تاکنون ۹۰ داروخانه استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. در اجرای طرح مکانیزاسیون آمار درمان مستقل هم جزو اولین استان‌ها بودیم و طرح مکانیزاسیون کمیسیون پزشکی را نیز امسال اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.