دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک‌رفتار: شهردار منطقه ۹ تبریز از رونق ساخت‌وساز در شهرک خاوران خبر داد و گفت: تسهیلات ارائه شده به شهروندان موجب ترغیب و گرایش آنان به ایجاد واحدهایی با کاربری‌های مسکونی و تجاری - خدماتی شده است. مهندس باقر خوشنواز افزود: ساخت‌و‌ساز در شهرک خاوران بر مبنای الگوهای نوین و مدرن شهرسازی صورت می‌گیرد و گسترش فعالیت‌های عمرانی در این منطقه نشانگر استقبال شایان توجه شهروندان به اسکان در شهرک خاوران است.

وی اضافه کرد: اهتمام شهرداری منطقه ۹ تبریز در شهرک خاوران معطوف به ایجاد بناهایی مدرن در کاربری‌های مختلف بوده و پروژه جذب مشارکت‌کنندگان به لحاظ شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری در این منطقه با موافقت آغاز شده است. وی مشارکت برای احداث ۳۶ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۶۶۵ متر را از محاسن اجرای برنامه‌های ساخت و ساز در شهرک خاوران عنوان و اظهار کرد: این زمین در زیر بنایی به مساحت تقریبی ۱۰۲۷۷ متر مربع ایجاد خواهد شد که آورده شهرداری منطقه ۹ زمین مورد مشارکت و عوارض پروانه مربوطه بوده و آورده شریک نیز هزینه احداث موضوع مشارکت است.

مهندس خوشنواز همچنین افزود: شهرداری منطقه ۹ علاوه بر واحدهای مسکونی برای احداث واحدهایی با کاربری‌های تجاری - خدماتی نیز در شهرک خاوران اقدام کرده است .

وی پروژه ایجاد ۹۹ واحدی تجاری - خدماتی را با مشارکت مشترک سرمایه‌گذاران و شهرداری منطقه ۹ یادآور شد و ابراز کرد: احداث این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۴۵۲ متر با زیر بنایی به مساحت تقریبی ۶/۹۱۷۲ متر مربع برای آغاز فعالیت‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.