دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: معاون امور معادن وزارت صنایع و معادن از حمایت و توجه ویژه وزارتخانه متبوع خود در زمینه توسعه صنعتی و معدنی استان کردستان خبر داد.

دکتر محمد مسعود سمیعی‌نژاد با اشاره به تاکید وزیر صنایع و معادن مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه برای محرومیت‌زدایی از این استان افزود: این کارگروه به منظور پیگیری مصوبات و بررسی پتانسیل‌های صنعتی ومعدنی کردستان تشکیل شده است.وی همچنین تصریح کرد: کارگروه ویژه استان کردستان که معاونان معدنی و پارلمانی وزیر صنایع و معادن عضو آن هستند، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای زمینه سازی لازم در جهت جهش صنعتی و معدنی این استان را بر عهده دارد. سمیعی‌نژاد در ادامه افزود: وزارت صنایع و معادن با ارائه تسهیلات اعتباری، از نوسازی ماشین‌آلات بخش‌های صنعتی و معدنی در کردستان به صورت ویژه حمایت می‌کند. معاون امور معادن وزارت صنایع و معادن همچنین از ارائه تسهیلات ارزی و ریالی به کارخانجاتی که قصد واردات مواد اولیه را از خارج از کشور دارند، خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حمایت وزارت صنایع و معادن از وضعیت بخش معادن این استان صورت می‌گیرد. وی یادآور شد: استان کردستان در سال‌های گذشته کمترین استفاده را از تسهیلات فنی اعتباری وزارت صنایع و معادن برای کمک به توسعه صنایع و معادن استان داشته است. سمیعی‌نژاد همچنین با اشاره به آمادگی وزارت متبوع خود برای بازسازی کارخانجات سنگبری استان کردستان افزود: تسهیلات ارزی و ریالی به متقاضیان و صاحبان این کارخانجات از محل اعتبارات فنی اعتباری صنایع و معادن پرداخت خواهد شد.وی همچنین گفت: در راستای کمک به توسعه بخش معدن در استان کردستان وام اکتشاف معدن به میزان پنج میلیارد ریال با نرخ

دو درصد بهره به متقاضیان واگذار می‌شود. دکتر سمیعی‌نژاد افزود: این اعتبارات از محل کمک‌های فنی و اعتباری وزارت صنایع و معادن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: دولت به منظور توسعه این بخش در استان‌های کمتر برخوردار از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که دارای پروانه بهره‌برداری باشند حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.