دنیای اقتصاد - شیراز - محمد صداقت: با حضور وزیر نیرو در استان فارس پست برق ۴۰۰ کیلوولت سعادت شهر در پاسارگاد به بهره‌برداری رسید. وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از پست برق ۴۰۰ کیلوولت سعادت شهر در استان فارس گفت: در حالی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تنها هفت هزار مگاوات برق تولید می‎شد، هم اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۵۵ هزار مگاوات رسیده است.

مهندس نامجو با پراهمیت دانستن زمان کنونی در فعالیت‌های وزارت نیرو افزود: همان گونه که در زمان پیروزی انقلاب، صنعت برق خدمات ارزنده‎ای ارائه کرد، در سال‎های جنگ تحمیلی نیز کارکنان صنعت برق کشور در راستای راه‎اندازی به موقع نیروگاه‌ها، ایستگاه‎ها و خطوط برق‎ از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وزیر نیرو با بیان این که اکنون در ساخت تجهیزات مورد نیاز خود به خارج وابسته نیستیم، تصریح کرد: اگر برخی قطعات از خارج خریداری می‌شود تنها به دلیل ارزان بودن آن در مقایسه با هزینه ساخت قطعات در داخل است.

مهندس محمدرضا مشفقیان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای فارس نیز در این مراسم با اشاره به این که وضعیت تولید و مصرف برق در منطقه پیشتر بسیار وخیم بود، تصریح کرد: اکنون و با احداث این پست دریچه جدیدی بر روی آینده صنعت برق این ناحیه گشوده شده است.

مدیرعامل برق فارس با بیان این که این پست، از خط ۴۰۰ کیلوولت فسا - سورمق تغذیه می‎شود، یادآور شد: فاز نخست این خط از فسا تا سعادت‎شهر در هفته دولت به بهره‎برداری رسید و فاز دوم آن نیز در حال حاضر آماده بهره‎برداری است.

مشفقیان هزینه اجرای این طرح را در مجموع ۴۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با تکمیل این خط - که از سورمق تا نیروگاه چهلستون واقع در جنوب اصفهان ادامه می‎یابد، ارتباط بین شبکه‎های ۴۰۰ کیلوولت استان‎های فارس و بوشهر برقرار و پایداری برق در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور تامین خواهد شد.