کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: تجاوز به عرصه و حریم درجه یک تپه‌های تاریخی سیلک همچنان ادامه دارد. مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری محور فین - سیلک - کاشان با اعلام این خبر گفت: اخیرا از سوی یکی از سازمان‌های خدماتی عمرانی کاشان حفاری‌های غیرمجاز در این محدوده انجام شده است.

زهرا ساروخانی افزود: در دیداری که یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی کاشان از این حفاری داشته است، قطعاتی از سفال، فلز و استخوان از ادوار باستان سیلک مشاهده شده است.

وی وسعت این منطقه را حدود ۲۰هکتار اعلام کرد و افزود: تجاوزهای صورت گرفته طی سال‌های گذشته عمدتا از سوی مردم و بعضا افراد کم‌درآمد و یا سودجو بوده است، اما با این همه اقدامات مسوولان برای جلوگیری از این اقدامات غیرقانونی، تاثیر چندانی نداشته است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری محور فین- سیلک - کاشان با اشاره به اینکه محدوده باستانی سیلک در سال ۷۸ به تصویب سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده و به میزان اجرایی شهرستان ابلاغ شده است، گفت: محدوده و عرصه و جرایم این محوطه از شرق به جاده فین (خیابان امیرکبیر)، از شمال به بلوار الغدیر، از جنوب تا ۳۰۰متری شهرک امیرالمومنین و از غرب به خیابان بعثت و شهرک ناجی‌آباد محدود می‌شود.

ساروخانی عزم ملی، فرهنگ‌سازی مردمی و آزادسازی عرصه و حرایم این منطقه را تنها راه‌حل این مشکل دانست و تاکید کرد: هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و اختصاص بودجه لازم برای آزادسازی و واگذاری زمین‌های معوض، نقش موثری در رفع این تجاوزات ایفا می‌کند.