اختصاص 74میلیارد ریال اعتبار به کشاورزی همدان

همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۷۴میلیارد و ۷۲۰میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل بنگاه‌های کوچک و زودبازده به بخش کشاورزی استان همدان اعطا می‌شود. معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی همدان با اعلام این مطلب افزود: این میزان تسهیلات به ۱۹۶طرح در حال اجرا در استان اختصاص یافته و ۳۷میلیارد ریال نیز از محل اعتبار عمرانی برای ایجاد زیرساخت‌ در گلخانه‌های استان هزینه شده است.

محمد رضا ابراهیمی، آب و هوا و اقلیم استان همدان را برای تولید انواع محصولات کشاورزی مساعد دانست و افزود: ذخایر ارزشمند ژنتیکی در بخش زراعت و باغبانی، فرهنگ کشاورزان برای تولید و جذب دانش‌آموختگان در این بخش از مزیت‌های استان است.

ابراهیمی بیان کرد: سطح زمین‌های زراعی استان همدان ۷۱۹هزار هکتار است که زیر کشت غلات، حبوبات، علوفه، دانه‌های روغنی و محصولات جالیزی قرار دارد و سالانه ۳میلیون و ۳۵۰هزار تن محصول زراعی در استان تولید می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی استان همدان همچنین سطح باغ‌های استان را ۶۰هزار و ۳۵۲هکتار عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۵۲۶هزار تن انواع محصولات باغی به ارزش یک‌هزار و ۸۱۰میلیارد ریال شامل سیب، گیلاس، گردو، انگور، آلبالو و هلو در استان تولید و به بازار عرضه می‌شود و استان همدان سالانه بیش از چهارمیلیون و ۳۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند.

هوشنگ کرمی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی همدان نیز گفت: ۸هزار هکتار از باغ‌های آبی استان نیازمند تامین منابع آبی جدید هستند و میزان مصرف آب در باغ و کشت‌های گلخانه‌ای نصف محصولات زراعی است. وی گفت: ۲هزار هکتار از این باغ‌ها در کنار آب‌های روان در حاشیه رودها ایجاد می‌شود.