اراک - خبرنگار دنیای اقتصاد: در نیمه نخست امسال ۵۵۰هزار تن انواع میوه به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدون افزایش بوده است. محمد محمدزاده، مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در دومین جشنواره انار ساوه با اعلام این مطلب افزود: با توجه به آغاز برداشت میوه‌های صادراتی پیش‌بینی می‌شود، در دو ماه آینده ارزش مجموع میوه‌های صادراتی کشور به یک میلیارد و ۸۸۰میلیون دلار افزایش یابد.

وی با اشاره به تولید ۱۶میلیون تن انواع محصولات باغی در کشور طی سال گذشته گفت: ارزش صادرات محصولات باغی در سال گذشته یک میلیارد و ۶۶۰میلیون دلار بود که بیش از ۲۲درصد از برنامه سال دوم برنامه چهارم توسعه بیشتر است. محمدزاده سرانه مصرف میوه در جهان را ۸۵کیلوگرم به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: هر ایرانی سالانه ۲۲۰کیلوگرم انواع میوه مصرف می‌کند که ۵/۲برابر مصرف میوه در جهان است.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تقویت زیرساخت‌های صادراتی را لازمه افزایش صادرات میوه در کشور عنوان کرد و گفت: تولید میوه‌های با کیفیت از طریق استفاده از نهال‌های باغی با استاندارد بالا، بسته‌بندی مناسب، حرس و تغذیه مناسب و استفاده از کودهای با کیفیت می‌تواند زمینه صدور هر چه بیشتر این محصولات را فراهم کند.