مشهد-خبرنگار دنیای اقتصاد: عملیات اجرایی کنار گذر تربت جام به طول ١٤ کیلومتر با اعتبار ١٥٢‌میلیارد ریال و بهسازی قطعه اول محور باخرز- تربت حیدریه به طول ١٠ کیلومتر و با اعتبار ٣٥ میلیارد ریال با حضور معاون امور مجلس و هماهنگی استان‌ها و راه روستایی وزیر راه و ترابری آغاز شد. معاون امور مجلس و هماهنگی استان‌ها و راه روستایی وزیر راه و ترابری در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: اولویت اول وزارت راه و ترابری در استان خراسان رضوی را توسعه خطوط ریلی دانست و گفت: اولویت‌های بعدی این وزارت خانه در استان توسعه آزادراه، بزرگراه و راه‌های روستایی است.

وی با اشاره به جایگاه مهم خراسان رضوی وهم مرزی این استان با سایر کشورها، گفت: با توسعه بزرگراه در این استان می‌توان به تحول اقتصاد کشور کمک کرد.احمد بلوکیان با اشاره به اهمیت راه‌های روستایی در توسعه کشور افزود: با تصویب معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری، معاونت مستقلی به نام معاونت راه روستایی در آینده در وزارت راه و ترابری ایجاد خواهد شد.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم، ضمن با اهمیت دانستن کنار گذر تربت جام، افزود: محور

مشهد- تربت جام- دوغارون قسمتی از کریدور حمل و نقل و ترانزیت شرق به غرب کشور است. سید آیت ا... ‌هاشمی‌نسب اعتبارات سال جاری استان خراسان رضوی در بخش جاده‌ای را ٢‌هزار و ٣٥٠‌میلیارد ریال اعلام کرد که ٨٥٠‌میلیارد ریال آن استانی است. وی راهبرد اداره کل راه و ترابری استان خراسان رضوی را استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: مطالعات ٧٥٦ کیلومتر جاده که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه احداث شود، انجام شده است.