مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: دومیلیارد تومان اعتبار برای ادامه اجرای طرح موزه بزرگ خراسان اختصاص یافت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: ۸۰درصد عملیات فیزیکی موزه بزرگ خراسان تاکنون انجام شده و بسیاری از فضاهای کاربری آن از جمله تالار، کتابخانه، مخزن و ... شکل گرفته است.

ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: برای تکمیل بنا به ۵میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان دیگر نیازمندیم.

وی تصریح کرد: موزه بزرگ خراسان بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی در بخش‌های مختلف با موضوعات متنوع، معرف فرهنگ خراسان بزرگ خواهد بود و از این رو آثار مرتبط با کشورهای آسیای میانه و قفقاز که جزئی از خراسان بزرگ بوده‌اند و مشترکات فرهنگی بین این سرزمین‌ها مورد توجه است، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. رییس سازمان میراث فرهنگی استان با بیان اینکه تا پایان سال بر اساس برنامه‌های در حال اجرا تمام شهرهای استان دارای موزه خواهند شد، گفت: در سال جاری ۷موزه به این منظور در شهرهای مختلف تاسیس شده و طی دو ماه آینده ۲ موزه در شهرهای چناران و فریمان افتتاح خواهد شد و پس از آغاز به کار موزه در تمام شهرهای استان، خراسان رضوی رتبه اول کشور را در این زمینه کسب خواهد کرد.

وی درباره دیگر فعالیت‌های استان در این زمینه به ایجاد اولین سایت موزه روباز کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰۰میلیون تومان اعتبار برای دیوارکشی و نورپردازی آن اختصاص یافته است و پس از انجام مقدمات، اولین سایت موزه ساسانی کشور را در خراسان رضوی خواهیم داشت.

وی با اشاره به فرسوده بودن تاسیسات موزه‌های آرامگاه فردوسی و باغ نادری مشهد و خیام در نیشابور افزود: با استفاده از اعتبارات استانی سفر دوم هیات دولت این موزه‌ها تا پایان سال مرمت و بازپیرایی می‌شوند.