سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی در پارس جنوبی

دنیای اقتصاد - بوشهر - اصغر اقبال مجرد: سرپرست مدیریت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: یک شرکت کره‌ای به منظور ساخت سازه‌های فولادی مورد نیاز فازهای پالایشگاهی و طرح‌های پتروشیمی در پارس جنوبی و پارس کنگان، به میزان ۲۰ میلیون دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند. حجت‌الله فریدونی با بیان این مطلب افزود: شرکت کره‌ای براساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و آئین‌نامه اجرایی آن و با رعایت کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران این میزان سرمایه‌گذاری را طی دو فاز عملیاتی، در منطقه ویژه پارس انجام و فعالیت خود را آغازمی‌کند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط سرمایه‌گذار خارجی، با تاسیس یک شرکت مستقل ایرانی (شرکت سرمایه‌پذیر) به زودی خط تولید کارخانجات خود را نصب خواهد کرد.

فریدونی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری شرکت یاد شده در فاز نخست ۹ میلیون دلار برآورد شده است که تمام این مبلغ از طریق مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در سرمایه ثبتی شرکت سرمایه‌پذیر به صورت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار (به صورت نقد)و سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار نیز به صورت ماشین‌آلات و تجهیزات تامین خواهد شد.

وی گفت: مابقی سرمایه‌گذاری نیز در فاز دوم این طرح به منطقه ویژه منتقل خواهد شد تا کار توسعه کارخانجات و افزایش تولیدات و محصولات انجام شود.

فریدونی یادآورشد: قرارداد این سرمایه‌گذاری در مدیریت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تولید سازه‌های فولادی مورد نیاز فازها و پالایشگاه‌ها منعقد شده است و به زودی طرح یاد شده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی قابل توجه این طرح ادامه داد: از آنجا که خط تولید کارخانجات شرکت خارجی، پیشرفته و خودکار است؛ از این رو میزان اشتغالزایی این طرح حدود ۲۵۰ نفر اعلام شده است. فریدونی گفت: ظرفیت تولیدی طرح در فاز نخست بین ۲۰ تا ۵۰ هزارتن در ماه و در فاز دوم بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تن در ماه است.

سرپرست مدیریت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه پارس تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی با تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، فضای امیدوارکننده‌ای ایجاد شده که می‌توان به رغم تحریم‌های بین‌المللی، حجم سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه پارس را افزایش داد.