کهریزک؛ بهشت سرمایه‌گذاری جنوب پایتخت در پسا برجام

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: «کهریزک» به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نقاط مسکونی در پهنه ایران شناخته می‌شود. این شهر که شاهراه ترانزیتی تهران ـ قم از مرکز آن می‌گذرد، از شمال به مرقد مطهر امام خمینی (ره) و گلزار بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شمال شرقی به باقر شهر، از شرق به جاده کمربندی جنوب شرق تهران و جلگه‌های ورامین و از جنوب به شهر حسن‌آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

جمعیت این شهر حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت روستایی آن در ۳۲ روستای مسکونی شامل ۳۰ هزار نفر گزارش شده است. سهولت دسترسی این شهر به جاده‌های مواصلاتی حداقل ۱۷ استان کشور، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی و خط آهن و همچنین پایانه حمل کالا از مزیت‌های اقتصادی این شهر است. حمیرا چوگانی، نایب رئیس شورای شهر کهریزک معتقد است: با وجود تمام مشکلات و کمبود اعتبارات، مدیریت شهری کهریزک اقدامات خوبی را برای این شهر به یادگار گذاشته است.

وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در طول فعالیت دوره اخیر این شورا گفت: افتتاح درمانگاه خیریه به‌منظور ارتقای سطح بهداشتی و درمانی، پیگیری و تعیین تکلیف آسایشگاه متروکه جانبازان، توسعه فضای سبز و بهسازی معابر و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در شهر از دغدغه‌های این دوره شورای شهر کهریزک بوده است. نایب‌رئیس شورای شهر کهریزک که قبل از این سمت، خزانه دار این شورا بوده است، بودجه این شهر را ناکافی دانست و خواستار توجه بیشتر مدیران استان تهران به این شهر شد. وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کهریزک با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی گفت: اشتغال‌زایی برای زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین دغدغه‌های مسوولان محسوب می‌شود.

چوگانی با اشاره به موقعیت استراتژیک کهریزک و بستر مناسب این شهر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آمادگی شورای شهر را برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌منظور تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و اجرای اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در پسابرجام اعلام کرد. عضو شورای شهر کهریزک اظهار کرد: وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی فراتر از آن چیزی است که برای آنها در قانون مشخص شده است. این در حالی است که اکنون به شوراهای شهر به‌عنوان شهرداری نگاه می‌شود، درحالی‌که آنان وظایف مهمی در جامعه دارند. چوگانی تاکید کرد: برنامه‌های شهری در تمام زمینه‌ها باید به شوراهای شهر به‌عنوان نمایندگان مردم سپرده شود تا هم مردم طعم خوب اقدامات انجام شده را بچشند و هم اقدامات اجرایی از فضای سلیقه‌ای و حزبی خارج شود.