عجله کنید، جا نمانید
مریم علیزاده
در آخرین روزهای فصل تابستان اکثر بوتیک‌های لباس‌فروشی اجناس‌شان را حراج کرده‌اند. تمام پوشاک مورد استفاده در فصل تابستان همچون پیراهن و تی‌شرت‌های آستین کوتاه، مانتوهای با پارچه نازک و همچنین شلوارهای تابستانی در این روزها به حدود نصف قیمت چند ماه پیش حراج شده‌اند و به همین علت شما می‌توانید آنها را خریداری کنید تا در تابستان سال آینده بتوانید استفاده کنید.

بزرگترین حراجی‌های پوشاک معمولا در بورس فروش پوشاک به وجود می‌آید.
مثلا در حال حاضر انواع لباس‌های بچه‌گانه در خیابان بهار، لباس‌های مردانه در مراکز تجاری غرب تهران و بازار بزرگ فردوسی و لباس‌های زنانه به خصوص مانتو و روسری نیز در خیابان هفت‌تیر به حراج گذاشته شده است.
در خیابان هفت تیر که خانم‌ها آنجا را به بورس انواع مانتو و روسری می‌شناسند در حال حاضر مانتوهای رنگ روشن تابستانی حتی به قیمت زیر ۱۰هزار تومان حراج شده‌اند.
این مانتوها تا ماه پیش با قیمتی حدود 20هزار تومان فروخته می‌شدند.مدل‌هایی از مانتو زنانه یا بهتر بگوییم مانتوی اسپرت دخترانه که تابستان امسال مد شد ترکیبی از پیراهن و مانتو بوده. در این مدل مانتو، به جای دکمه بر روی مانتو، دکمه‌های مخفی استفاده شده و در روی کمر مانتو تعداد زیادی چین وجود دارد. در این مانتوها همین چین‌های زیاد و بافت و طرح‌های ترکیب ظاهر زیبا و جوان‌پسندی به آن داده است.
این مدل مانتو در تابستان امسال مشتری فوق‌العاده زیادی پیدا کرد و همین خریدار زیاد باعث شد قیمت فروش آن که در اوایل تابستان حدود ۲۵هزار تومان بود در نیمه فصل به ۳۰ تا ۵۰هزار تومان برسد.
ابتکاری که در بافت این مدل مانتو استفاده شده بود رنگ‌بندی آن بود.
تولیدکنندگان این مدل مانتو از انواع پارچه‌های رنگ روشن و جیغ برای تهیه آن استفاده کردند.
اما در روزهای آخر فصل تابستان به دلیل آنکه جنس پارچه این مانتو بسیار نازک و خنک است، قیمت فروش آن بسیار کاهش پیدا کرده است.
فروشندگان مانتو از ترس اینکه فصل پاییز سلیقه مشتری به سمت خرید مانتو با پارچه کمی‌ضخیم جلب خواهد شد اکنون با کمترین سود در تلاش هستند مانتوهای تابستانی را حراج کنند و آنها را به فروش برسانند.در بوتیک‌های پوشاک مردانه نیز تقریبا همین حال و هوا برقرار است.
پیراهن‌های آستین‌کوتاه با طرح‌های شطرنجی ریز و رنگ‌های روشن و شاد در تابستان امسال مد بود. همین پیراهن‌ها چه تولید داخل و چه تولید خارج در بوتیک‌ها در ابتدای فصل تابستان با قیمت‌هایی حدود 20هزار تومان تا 40هزار تومان و درجه یک (اصلی خارجی) آنها نیز تا 50هزار تومان فروخته می‌شد. اما اکنون همه این پیراهن‌ها چه داخلی و چه خارجی حراج شده است و همه آنها بین 15 تا 25 هزار تومان فروخته می‌شود.
اما نکته‌ای که برای این پیراهن‌های آستین‌کوتاه باید گفته شود این است که استفاده از این نوع پیراهن‌ها هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد؛ چرا که یک پیراهن آستین‌کوتاه با طرح‌های ریز همواره ظاهری زیبا و شیک برای آقایان ایجاد می‌کند. بنابراین در این روزها می‌توانید با مراجعه به بوتیک‌های حراجی چند نوع از همین پیراهن‌های حراج شده را خریداری کنید تا در بهار و تابستان آینده بتوانید در هفته یکی از آنها را به تن کنید.
حراج لباس‌های بچه‌گانه را هم اگر صاحب فرزند هستید جدی بگیرید. یادتان باشد فرزند شما هرچقدر هم لباس داشته باشد کم است. چون تنوع در لباس‌های او باعث می‌شود روح فرزند شما همواره شاد و سبک باشد. پس اگر او را به حراجی‌های خیابان بهار ببرید مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.
در ضمن حراجی‌های لباس‌های بچه‌گانه به مراتب واقعی‌تر از سایر حراجی‌های بوتیک‌های لباس‌فروشی است.