دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری ۷۵۷ هزار تن انواع کالا و همچنین افزایش ۶۳ درصدی صادرات محموله‌های نفتی در این بندر طی سال‌جاری خبر داد.به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریور، یک‌میلیون و۳۸۷ هزار و۵۷۹ نفر مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابه‌جا شدند که رشد ۵درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و عمده این جابه‌جایی از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

وی گفت: طی مدت یاد شده، ۷۵۷ هزار و ۸۷۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شده است.محسنی ادامه داد: از این میزان، ۵۲۶ هزار و ۴۸۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۳۱ هزار و ۳۸۸ هزار تن مربوط به کالاهای نفتی است که در بخش نفتی ۳۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر تصریح کرد: طی مدت یاد شده، ۴۱۸ هزار و ۵۵۵ تن کالای غیرنفتی و ۶۲ هزار تن کالای نفتی از این بنادر صادر شد که بخش نفتی ۶۳درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه‌و‌تره‌بار، مواد پروتئینی، دام زنده، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی از کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند جابه‌جا شده است. محسنی خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۱۲ هزار و ۸۲۷ تن کالای وارداتی غیرنفتی وارد بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان شد. این مقام مسوول کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم‌خانگی و ماشین‌آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله‌ها پس از طی تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی می‌شود. مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت ۲۸ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودرو از طریق این بنادر طی پنج ماه نخست امسال خبر داد. وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۳۲۳TEU کانتینر طی سال‌جاری با افزایش ۵۵ درصدی گفت: از ابتدای سال جاری، ۲۴۹۸ فروند شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد رشد نشان می‌دهد.