«بنیامین نتانیاهو» در کنفرانس خبری مشترک با «آنگلا مرکل» بار دیگر مدعی شد، هیتلر تنها قصد اخراج یهودیان از اروپا را داشته اما مفتی اعظم بیت المقدس به نام «حاج امین الحسینی» به او گفته آنها را بسوزان.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، در واکنش به این سخنان بود که مرکل بر مسئولیت ذاتی کشورش درباره هولوکاست تاکید کرد و گفت: «دلیلی نمی‌بینیم که دیدگاه خود را درباره تاریخ تغییر دهیم».

نتانیاهو روز سه شنبه نیز در بیت المقدس و در جریان کنگره جهانی صهیونیسم مدعی شده که الحسینی پیشنهاد سوزاندن یهودیان را به هیتلر داده است.

او در سخنرانی خود گفته بود: «هیتلر در آن زمان نمی‌خواست یهودیان را بکشد. می‌خواست از اروپا اخراجشان کند. بعد حاج امین الحسینی پیش هیتلر می‌رود و می‌گوید «تو اگر آنها را بیرون کنی، به اینجا می‌آیند». بعد او (هیتلر) می‌پرسد «پس من با اینها چه کار باید بکنم؟» و او (الحسینی) جواب می‌دهد «بسوزانشان»».

در واکنش به این ادعا بود که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت در ذهن آلمانی‌ها به روشنی این موضوع نقش بسته که مسئول هولوکاست، نازی‌ها بودند.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد، فلسطینی‌ها خواستار صلح نیستند و به جای آن به دنبال تشویق تروریسم هستند.

وی با بیان این ادعا که «ابومازن (محمود عباس) به تروریست‌ها پیوسته» افزود، اسرائیل بر مبنای ترتیبات امنیتی و به رسمیت‌شناخته شدن دوجانبه که به اسرائیل اجازه دهد، از خود دفاع کند، علاقمند به صلح است.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «اما فلسطینی‌ها نه تنها به صلح علاقمند نیستند، بلکه بر خودداری از محکوم کردن تروریسم مُصر هستند. حتی بدتر از این، عباس به افرادی پیوسته است که موج اخیر خشونت را به وجود آورده‌اند. محمود عباس، وب‌سایت رسمی او و سخنگویان تشکیلات خودگران و فتح گفته‌اند اسرائیل قصد دارد وضع حاکم بر مسجدالاقصی را نقض کند. این اشتباه است. ما وضعیت حاکم بر این مسجد را حفظ کرده‌ایم و این سیاست ماست که وضعیت موجود برای عبادت مسلمانان و بازدید یهودیان و مسیحیان را حفظ کنیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود گفت: «در زمان بسیار دشواری به برلین آمدم. تروریست‌ها به خاطر عصبانیت از روند سازش اسرائیلی‌ها را نمی‌کشند بلکه به این دلیل این کار را می‌کنند که هدفشان نابودی اسرائیل است».

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به خاطر حمایت از اسرائیل قدردانی کرد و گفت:‌« همکاری برای اسرائیل و آلمان مهم است. ما گذشته را فراموش نمی‌کنیم اما روابط ما نمونه‌ای از این است که مردم چگونه می‌توانند به رغم گذشته (بد)، آینده مشترک ایجاد کنند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.