به گزارش خبرآنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید گیلان در رشت بیان کرد: رئیس جمهوری تاکید دارد از تمام کسانی که دلسوز ایران هستند و برای امنیت، اقتدار و توسعه ملی تلاش می کنند؛ استفاده شود.

وی اولویت در استان ها را استفاده از ظرفیت های استانی دانست و افزود: همه استان ها قابلیت های بسیاری در حوزه های سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری دارند و در شرایط کنونی مطالبه مردم از ما ، بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و خصوصا اشتغال است.

وزیر کشور با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به جمع بیکاران اضافه می شود، گفت: باید نسبت به این امر مهم پاسخگو باشیم؛ پرداختن به مسائل حاشیه ای سم است و هر چیزی که مانع پاسخگویی به مردم است، باید کنار گذاشته شود و تنها ، خدمت به مردم ملاک باشد و بجز این اگر حرکت کنیم، باید پاسخگو باشیم.

اهم صحبت های وزیر کشور به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

*استاندار باید قدرت هماهنگی در استان را داشته باشد؛ معتقدیم بدون هماهنگی نمی توان کارها را پیش برد، استانداری موفق است که سپاه ، بسیج ، ارتش، قوای مقننه و قضاییه همراه و هماهنگ با او باشند.

* استانداری که با وجود توانایی های بالا ، نتواند هماهنگی ایجاد کند، موفق نخواهد بود زیرا تعامل را گفتگو تلقی نمی کنیم بلکه مشارکت عملی می دانیم.

* اگر نتوانیم تامین سرمایه کنیم و بخش خصوصی را در سرمایه گذاری تشویق نماییم، به یقین موفق نمی شویم و این امر، با تعامل و ایجاد بسترهای امن و نتیجه بخش ممکن است.

*برای دولت تدبیر و امید، مهمترین اصل این است که سیاست ها و قول های داده شده به مردم را عملی کند زیرا مردم، به برنامه های دولت رأی داده اند.

*باید با بکار گرفتن اولویت ها و نیروهایمان، بتوانیم ضمن رشد و توسعه ، به یک توازن و تعادل برسیم.

*کماکان برنامه دولت این است که استانداران با توجه به توصیه های رهبری و رئیس جمهوری، در بحث توسعه فعالیت کنند؛ توسعه در دولت و در استان ها از مهمترین اولویت های دولت است و رئیس جمهوری تاکید دارد که اراده و عزم راسخ رهبری را به نتیجه برسانیم و محقق کنیم.

*به مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی اعتقاد داریم و تامین آزادی های سیاسی، تقویت و صیانت آن در حوزه قانون، از اولویت های دیگر ماست و استانداران باید هدایتگر این سیاست ها در استان ها باشند.


*تقویت اعتقادات دینی مردم و گسترش تفکرات انقلابی، از اصول ماست و فراموش نمی کنیم آنچه که موجب تداوم و بسط انقلاب شده، اعتقادات دینی است.

* باید مردم را با اندیشه های ناب، برابری، نشاط ، شادابی و امید بیش از پیش آشنا کنیم و در این مسیر حرکت دهیم.

* شهدا از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی که برای حفظ و عظمت اسلام به شهادت رسیدند، برای ما الگو هستند و مدیون آنان هستیم.

*همه اینها در دامان مادرانی پاک و مومنه، رشد و بالندگی یافته اند و مسیر تعالی را تا رسیدن به لقاءالله طی کرده اند.

*اقتدار جمهوری اسلامی ایران، استقلال و عزت مردم به برکت خون شهدا است.

*رنج عظیمی که ما امروز در استان ها داریم؛ عدم توازن و تعادل در حوزه جمعیت، منابع و توانایی هاست که نتیجه آن، مهاجرت ها ، بزهکاری ها و خالی شدن مناطقی است که ظرفیت رشد و توسعه را دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.