به گزارش ایرنا، وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه در دونامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تداوم جنایت های ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا اعلام کرد که این ائتلاف روز سه شنبه با بمباران محله های مسکونی شهر رقهف جنایتی دیگر به پرونده سراسر جنایت خود افزود.
سوریه در این نامه افزود: در حمله روز سه شنبه جنگنده های آمریکایی به شهر رقه 78 غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند زخمی شدند و خسارت های فراوانی به زیرساخت های عمومی و املاک و اموال شهروندان وارد شد.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: تدوام بمباران شهروندان سوری از سوی این ائتلاف و تخریب زیرساخت های کشور، نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی و پیروی از دولت آمریکا از قانون جنگل است.
دراین نامه ها آمده است که جنایت های آمریکا در سوریه برخلاف نقش و مسئولیت این کشور به عنوان عضو دائم شورای امنیت است، زیرا وظیفه اصلی این شورا حفظ امنیت و صلح بین المللی است.
وزارت خارجه سوریه در این نامه بار دیگر جنایت های ائتلاف آمریکایی را که نمونه ای آشکار از جنایت های جنگی و ضد انسانی است محکوم کرد و از کشورهای عضو این ائتلاف خواست از آن خارج شوند بویژه اینکه نقش ویرانگر آن آشکار شده است.
سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و اجرای قطعنامه های متعلق به مبارزه با تروریسم عمل کند و برای جلوگیری از جنایت بیشتر این ائتلاف درحق شهروندان سوری چاره اندیشی کند.
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.