به گزارش تسنیم، منصور پورحیدری اسطوره باشگاه استقلال تهران که از مدتی پیش به دلیل بیماری دیابت و سرطان در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری بود، صبح امروز (جمعه) درگذشت.

در این راستا، باشگاه‌های تبریزی تراکتورسازی، گسترش فولاد و ماشین‌سازی، هر یک با صدور پیامی‌هایی، درگذشت منصور پورحیدری را تسلیت گفت.

تسلیت واژه کوچکی است به عمق فاجعه رخ‌داده

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم تراکتورسازی که سال‌ها در کنار منصور پورحیدری حضور داشت، در پیام خود می‌آورد: زود بود معلم، زود بود استاد، جسمت پر کشید اما قلبت همیشه کنار مردم خواهد تپید... سال‌ها باید بگذرد که ورزش کشور خاصه فوتبال ایران و باشگاه استقلال عدم حضور چنین بزرگ‌مردی را درک کنند...

تسلیت به خانواده معزز پورحیدری، همسر گرامی و فرزندان داغدارش؛ شاگرد کوچک منصور خان را شریک غم بزرگ خود بدانید.

همچنین باشگاه تراکتورسازی نیز در پیامی، مصیبت وارده را به خانواده پورحیدری و جامعه فوتبال ایران تسلیت گفت.

پیر نجیب

باشگاه گسترش فولاد نیز در پیام خود مرحوم منصور پورحیدری را پیر نجیب فوتبال ایران می‌داند.در پیام باشگاه گسترش فولاد آمده است: ضایعه تأسف‌بار درگذشت پیر نجیب فوتبال ایران "منصور پورحیدری" تسلیت باد.

اسطوره‌ای فراتر از رنگ‌ها و خط‌کشی‌های مرسوم فوتبالى

باشگاه ماشین‌سازی در پیام خود به مناسبت درگذشت منصور پورحیدری، از مرحوم پورحیدرى به‌عنوان یکى از خوش‌نام‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین اسطوره‌های فوتبال ایران یاد می‌کند. در این پیام آمده است: فقدان و کوچ ابدى منصور خان پورحیدرى که به حق پدر استقلال نامیده می‌شد، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر براى فوتبال کشور به شمار می‌رود و تا سال‌ها سنگینى این داغ بر دل فوتبال باقى خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به افتخارات و قهرمانی‌های متعدد مرحوم پورحیدرى در عرصه ملى و باشگاهى خاطرنشان شده است: قهرمانی‌های متعدد و متنوع این بزرگ‌مرد فقید، چه در عرصه ملى و چه در عرصه باشگاهى، از مرحوم پورحیدرى، اسطوره‌ای فراتر از رنگ‌ها و خط‌کشی‌های مرسوم فوتبالى ساخته بود و امروز بی‌تردید، جامعه فوتبال ایران اسلامى، داغدار منصور پورحیدرى ، بزرگ‌مرد اخلاق و پدر استقلال است.

باشگاه فرهنگى ورزشى ماشین‌سازی شهردارى تبریز در پایان این بیانیه ضمن تسلیت به سرکار خانم شجاعى، همسر مرحوم پورحیدرى ، خانواده وى و اهالى فوتبال، براى این مرد بزرگ رحمت و غفران الهى از درگاه خداوند مسئلت کرده است.

جای خالى منصور خان پور حیدرى به این زودی‌ها پر نخواهد شد

رسول خطیبى در پیام خود می‌آورد: بسیارى از بازیکنان و مربیانى که سابقه همکارى با این مرد فقید را داشتند به متانت، دانش و اخلاق والاى منصور خان پورحیدرى اذعان دارند و امروز به‌جرئت می‌توان گفت فوتبال ایران یکى از متشخص‌ترین، پرافتخارترین و تکرارناشدنی‌ترین مردان و سرمایه‌های خود را از دست داد.

خطیبى همچنین با تأکید بر اینکه درگذشت مرحوم پورحیدرى یکى از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخ باشگاه استقلال و فوتبال ایران به شمار می‌رود، می‌افزاید: مرحوم پورحیدرى یکى از ماندگارترین و محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران بود.

روحت شاد بزرگ‌مرد

محمد ایران پوریان و سینا عشوری، مدافع و هافبک تیم تراکتورسازی نیز با عبارت «روحت شاد بزرگ‌مرد» و «روحت شاد» در کنار تصویر منصور پورحیدری، درگذشت اسطوره باشگاه استقلال تهران را تسلیت گفتند.

حامد پاکدل بازیکن تیم ماشین‌سازی نیز با عبارت « درگذشت مرد اخلاق و پدر استقلال منصور پورحیدری را به خانواده گرامی ایشان و جامعه‌ی فوتبال تسلیت عرض می‌کنم. روحش قرین رحمت الهی» درگذشت پورحیدری را تسلیت گفت.

فوتبال یکی از افتخاراتش را از دست داد

علی‌رضا صمیمی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال و مس سونگون در اینستاگرام خود عکس پورحیدری را منتشر کرد و نوشت: فوتبال یکی از افتخاراتش را از دست داد. روحش شاد و یادش همیشه در ذهن ما می‌ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.