به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس-۲۴، کاترین اشتون که برای شرکت در نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در فرانسه به پاریس سفر کرده است، گفت: 'در نشستی که با شرکت ۱۱ نفر از وزرای دفاع عضو ائتلاف داعش داشتیم، تصمیم های مهم و مثمر ثمری برای ادامه مبارزه با داعش اتخاذ شد.
کارتر خاطر نشان کرد: ما گام های مهمی برای جلوگیری از ورود تروریست ها به کشورهایمان برداشتیم. پس از شکست دادن داعش در سوریه و عراق باید برای هر احتمالی آماده باشیم.
کارتر گفت: فرانسه در ائتلاف ضد داعش نقش بسیار مهمی در عملیات موصل داشته است و مفتخرم که بگویم عملیات موصل تاکنون به همه اهداف خود دست یافته است. عملیات داعش حتی جلوتر از پیش بینی های صورت گرفته پیش رفته است و ما از آن کاملا راضی هستیم.
وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد: هدف ما نابود کامل و طولانی مدت داعش می باشد و به همین علت همکاری با نیروهای محلی عراق یکی از اولویت های مهم نیروهای ائتلاف است.
'نتایج عملیات ضد داعش تاکنون امیدوارکننده بوده است، هدف نشست ما در پاریس، پیگیری طرح نظامی بود که برای مبارزه با تروریسم و داعش تدوین کردیم. ما برای شکست دادن داعش در الرقه سوریه هم مصمم هستیم.
کارتر افزود: به حمایت از عملیات نظامی در موصل و تلاش برای منزوی کردن و نابود کردن داعش در سوریه و عراق ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد : قبل از آغاز عملیات موصل با هماهنگی دولت عراق سعی کردیم قدرت داعش را تا آنجایی که امکان دارد کاهش دهیم که تا اندازه زیادی به این هدف نائل شدیم و رمز موفقیت ما در این عملیات نیز همین بود.
وی اضافه کرد داعش تهدیدی بسیار خطرناک برای منطقه است چرا که این گروه بعد از عراق و سوریه در نظر دارد عملیات خود را در لیبی و افغانستان متمرکز کند و از این رو ما یابد تمام قوای خود را برای مبارزه با آنها بسیج کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.