به گزارش ایرنا، این توافق نامه همکاری به مدت سه سال بر اساس کنوانسیون بین دو کشور در مورد همکاری در زمینه های آموزشی، علوم و امور فرهنگی بین دو کشور در دسامبر سال ۱۹۶۳ میلادی به امضا رسید.
ابراهیمی ترکمان پس از امضای این توافق نامه گفت که ایران و صربستان با همدیگر برای اجرایی کردن مفاد این توافق نامه که به همکاری در زمینه های آرشیو، برگزاری هفته فرهنگی و جشنواره فیلم کمک می کند،تلاش می کنند.
ووکوساولیویچ نیز این توافق نامه را سندی راهبردی و روز بزرگی در همکاری ایران و صربستان توصیف کرد.
وی با اشاره به این که این توافق نامه شامل همکاری های فرهنگی، علوم، امور آموزشی و ورزش و جوانان می شود، گفت که ما از طریق همکاری های کارشناسی چارچوب عملی این برنامه ها را پیگیر می شویم.
وی این لحظه را در روابط دو کشور لحظه ای تاریخی خواند و ابراز امیدواری کرد که طرفین حداکثر استفاده را از مفاد این توافق نامه کنند و این سند پایه ای قانونی، محکم و با کیفیت برای همکاری های دو کشور در آینده می باشد.
در این توافق نامه به مفادی از جمله تبادل هیات در حوزه فرهنگی به منظور آشنایی متقابل بهتر با فعالیت های موسسات فرهنگی برای بهبود همکاری های متقابل، تبادل اطلاعات در باره جشنواره های هنری و رسانه ای و تبادلات در زمینه های گروه های کوچک موسیقی و تئاتر است.
همچنین در بخشی از این توفق نامه به امکان تبادل تیم های باستان شناسی، برگزاری کنفرانس های مشترک کارشناسی در رابطه با آخرین کشفیات باستان شناسی ، حمایت از همکاری های موزه ای به منظور گسترش روابط در زمینه های فرهنگی و تبادل نمایشگاه ها ، امکان همکاری در زمینه های تولید فیلم مشترک ، همکاری سینمایی و برگزاری جشنواره های فیلم اشاره شده است.
ایران میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد در سال جاری است که از روز یکشنبه دوم آبان شروع و تا نهم همین ماه ادامه دارد.
شصت و یکمین نمایشگاه بین الملی کتاب بلگراد با سخنان «ولادان ووکوساولیویچ» وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان و ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.