به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، «مجدی عبدالغفار» گفت: اخوان المسلمین درصدد است با طرح های توطئه آمیز باعث ناآرامی و اغتشاش در کشور شود تا از این رهگذر، بذر بدگمانی نسبت به توان دولت و نهادهای دولتی برای برآوردن سطح انتظارات مردم را در دل آنها بپاشد.

وی افزود: نیروهای امنیتی تحت هیچ شرایطی تکرار ناآرامی را تاب نمی آورند، آن هم در زمانی که کشور با گام هایی راسخ به سوی آینده ای روشن در حال پیشروی است.
عبدالغفار به طور واضح سخن نگفت، اما تلویحا به قیام مردمی سال 2011 اشاره داشت که منجر به سرنگونی دیکتاتوری حسنی مبارک شد.
این تازه ترین هشدار از طرف دولت مصر درخصوص آنچه فراخوان اخوان المسلمین برای اعتراض های خیابانی در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان ماه) در اعتراض به قیمت بالای اجناس و مشکلات اقتصادی خوانده می شود، به شمار می رود.
هیچ مدرک موثقی در مورد درخواست اخوان از مردم برای برگزاری تجمعات در ماه آینده میلادی در دست نیست، اگرچه این گروه همچنان مردم را به اعتراض های ضد دولتی ترغیب می کند.
اخوان المسلمین چندی پیش با انتشار بیانیه ای از مردم مصر خواست برای براندازی دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور بپاخیزند، اما تاریخ مشخصی برای روز تظاهرات تعیین نکرد.
سخنان وزیر کشور مصر که در قالب بیانیه وزارت کشور در روزنامه های دولتی منتشر شد، نشانه ای تازه از هشدار دولت السیسی در مورد احتمال ناآرامی در کشور در نتیجه وخامت اوضاع اقتصادی است.
رئیس جمهوری مصر روز گذشته (یکشنبه) در جلسه با مقام های دولتی این کشور خواستار تقویت توان دفاعی تاسیسات مهم دولتی و آماده باش کامل شد.
دولت السیسی پیشتر به عکس العمل مردم به وضعیت اقتصادی این کشور، حساسیت نشان داده است.
کمبود مواد غذایی و افزایش بهای آن باعث نارضایتی در میان مصری ها شده است. مردم مصر همچنین از وضع مالیات های جدید و افزایش صورتحساب ها به شدت ناخشنود هستند.
مصر به دلیل افول صنعت گردشگری، با کسری ارز خارجی دست به گریبان است. این کشور همچنین با نرخ دو رقمی تورم و افزایش بیکاری مواجه است.
بحران اقتصادی در مصر در حالی نمود می یابد که نیروهای امنیتی این کشور سرگرم مبارزه با تروریست ها در شبه جزیره سینا هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.