به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،این خودروها عبارت‌اند از ۴۸۸ GTB، کالیفرنیا T، ۴۸۸ Spider و F۱۲ برلینتا که هرکدام به‌افتخار یکی از اسطوره‌های تاریخ فراری ارائه شده‌اند؛راننده‌ها و خودروهای افسانه‌ای که در پیست‌های مختلف برای فراری افتخارآفرینی کرده‌اند. برای این خودروهای ویژه جهت تطابق با خودروهای قهرمان تاریخ فراری، رنگ‌های خاصی هم بکار رفته است.

فراری F12 برلینتا «استرلینگ»

مدل F۱۲ برلینتا «استرلینگ» به‌افتخار استرلینگ ماس افسانه‌ای و البته خودروی فراری ۲۵۰GT برلینتا طراحی شده است. خودرویی که استرلینگ با آن در سال ۱۹۶۱ در مسابقات Tourist Trophy پیروز شد. این F۱۲ ویژه دارای نوارهای سفیدرنگ روی کاپوت و یک دایرهٔ سفیدرنگ مخصوص نصب شماره بر روی درها است.

فراری ۴۸۸ GTB «شوماخر»

مدل 488 GTB «شوماخر» برای ادای احترام به رانندهٔ افسانه‌ای، مایکل شوماخر و خودروی فرمولاوان F2003-GA طراحی شده است. خودرویی که شوماخر با آن در سال 2003 قهرمان جهان شد. این 488 ویژه دارای رنگ قرمز ساده‌ای است که خطوط سفیدرنگ مسابقه‌ای بر روی سقف و همین‌طور قسمت‌های سفیدرنگ دیگری در آن بکار رفته است.

فراری کالیفرنیا T «استیو مک‌کویین»

مدل کالیفرنیا T «استیو مک‌کویین» برای ادای احترام به استیو مک‌کویین و به یاد خودروی ۲۵۰GT برلینتا لوسوی او طراحی شده است. این کالیفرنیا T ویژه دارای رنگ بیرونی یکدست قهوه‌ای و کابین سفارشی پوشیده شده با چرم شتر است.

فراری ۴۸۸ اسپایدر «جواهر سبز»

مدل 488 اسپایدر «جواهر سبز» مشابه خودروی 365 P2 طراحی شده است یعنی خودرویی که توسط تیم مسابقه‌ای انگلیسی «David Piper» در مسابقات 9 ساعتهٔ «Kyalami» در سال‌های 1965 و 1966 پیروز شد. این 488 اسپایدر ویژه دارای رنگی سبز و رینگ‌هایی طلایی‌رنگ است.

فراری 488 اسپایدر «Tailor Made»

و آخرین خودروی ویژهٔ فراری یک ۴۸۸ اسپایدر دیگر است که به یاد خودروی ۳۷۵MM با بدنه‌ای طراحی شده توسط پینین‌فارینا در سال ۱۹۵۳ ارائه شده است. این ۴۸۸ اسپایدر ویژه دارای رنگ سفید سه لایهٔ Bianco و نوارهایی مشکی‌رنگ است.

همهٔ این فراری‌های ویژه برای اولین بار در نمایشگاه پاریس امسال به نمایش درآمدند. این خودروها به‌افتخار ریشه‌های مسابقه‌ای فراری در یک تور جهانی در 60 کشور جهان طی یک سال بنمایش درمی‌آیند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.