به گزارش ایرنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط: این هواپیما که عازم سیدنی استرالیا بود، اندکی پس از برخاستن، بار دیگر به فرودگاه ابوظبی بازگشت و مجبور به فرود اضطراری شد.
سخنگوی این شرکت هواپیمایی که ابوظبی مقر آن است، افزود: 'ای وای 450' صبح دیروز در اثر نقص یکی از موتورهای آن، به فرودگاه بین المللی ابوظبی بازگشته است.
شرکت هواپیمایی اتحاد یکی از بزرگ ترین شرکت های هوایی در حوزه خلیج فارس است که حدود ۱۲۳ هواپیما از شرکت های ایرباس و بویینگ دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۷۹ فروند هواپیما را از این دو شرکت تحویل گیرد.
در ماه می گذشته، هواپیمای ایرباس این شرکت به دلیل وضعیت بد آب و هوایی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاده جاکارتا اندونزی شد که در جریان آن، 31 نفر زخمی شدند.
مقام های اماراتی امروز (چهارشنبه) هم چنین اعلام کردند که پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در حریم هوایی فرودگاه بین المللی دبی باعث شد که این فرودگاه به مدت نیم ساعت تعطیل شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های این فرودگاه در پیام هایی بر روی توییتر اعلام کردند که همه پروازها راس ساعت 8 بامداد امروز به دلیل 'فعالیت پهپادی غیرمجاز' متوقف شد. بر اساس اظهارات این مقام ها، شماری از پروازهای ورودی و خروجی به دلیل پرواز این پهپاد به تعویق افتاد.
مقام های فرودگاه دبی یادآوری کردند که پرواز هرگونه پهپاد در شعاع ۵ کیلومتری فرودگاه ها و یا باندهای فرود ممنوع است.
پهپادها پیش تر نیز روند پروازهای ورودی به فرودگاه دبی را مختل کرده بودند. فرودگاه دبی مقر شرکت بزرگ هواپیمایی امارات است.
از ماه فوریه (بهمن/اسفند) تاکنون دارندگان پهپادها ملزم به ثبت نام در سازمان هواپیمایی امارات شده اند. مقام های مربوطه همچنین نصب دوربین و لیزر بر روی پهپادها و پرواز دادن آن ها بر فراز برخی مناطق را ممنوع کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.