به گزارش خانه ملت، حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق روزیکشنبه باعلاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درابتدای این دیداربا اشاره به اهمیت برقراری ثبات و آرامش درمنطقه افزود: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری صلح و ثبات و ازبین بردن گروه های تروریستی- تکفیری درمنطقه حمایت می کند.
بروجردی یادآور شد: توطئه طراحی شده علیه محور مقاومت در سوریه علی رغم مساعدت های مالی و تسلیحاتی آمریکا و همپیمانان غربی و منطقه ای اش، با گذشت بیش از ۴ سال نتوانسته خللی درمقاومت ملت های عراق و سوریه ایجاد کند.
وی درهمین راستا گفت: ما معتقدیم که بایدعراق یکپارچه باقی بماند و امروز درعمل آمریکا و همپیمانان منطقه ای آنها شکست خورده این بازی خطرناک هستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تجلیل از مقاومت ملت ودولت عراق گفت:وظیفه انقلابی و اسلامی ما حکم می کند تا به برادران و خواهران مسلمان خود درعراق کمک کنیم و به فضل و یاری خداوند پیروزی ازآن مردم عراق است.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی با اشاره به آزادسازی مناطق تحت سیطره داعش درعراق گفت : مناطق اشغالی بسیاری درعراق از دست داعش آزاد شد و اکنون تروریست های داعش درشهر موصل و مناطق محدودی از استان الانبارهستند.
وی ضمن تشریح فعالیت های مقاومت اسلامی نجباء تأکید کرد: مقاومت اسلامی نجباء در کنار رزمندگان حزب الله لبنان در سوریه وعراق حضور دارند.
الکعبی در ادامه بر حمایت های مستقیم قطر از النصره اشاره کرد و گفت:عربستان و آمریکا با در اختیار قرار دادن موشک ها و تسلیحات نظامی مختلف از این گروه های تروریستی حمایت می کنند.
دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق درپایان سخنانش از حمایت های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مظلوم منطقه قدردانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.